1 Laatst bewerkt door andrea1981 (06-06-2013 20:52)

Onderwerp: help!!zijkant taart met foodpen tekenen

Hallo

Ik heb een vraag ik wil graag op de zijkant van de taart een soort ornament slinger tekenen (wat je ook wel bij tatto's ziet) en daar dan enkele roosjes tussen plaatsen.

Wie heeft de beste tip om dat te doen? Had gelezen dat je de fondant het beste uurtje kon laten drogen voor het schrijven maar dat gaat een beetje moeilijk als het op de taart zit volgens mij?

Dank jullie wel alvast

2

Re: help!!zijkant taart met foodpen tekenen

met de foodpen scheelt het wel als het fondant al iets aan het uitharden is. Helemaal hard krijg je de bekleding volgens mij niet. En als tip: vooral kleine stukjes tegelijk tekenen. Bij grotere stukken/lijnen is de kans groter dat je het fondant mee trekt...:(

Succes!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

3

ik denk dat je het beter kunt schilderen dan met een foodpen.

op zachte fondant is het niet heel erg makkelijk...wordt er vaak niet mooier op

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

Dunne lijntjes schilder ik altijd met het dunste penseeltje dat er is, volgens mij nr. 00. Ik bekleed en boetseer met marsepein en hier zit vet in waardoor de foonpen helemaal niet gaat werken. Met een penseeltje krijg je ook mooiere (sierlijke) lijntjes. Ik schilder dan met vloeibare verf aangelengd met een heel klein beetje water

5

Ik gebruik mijn foodpen eigenlijk alleen om mijn douwels mee af te tekenen  O-) werkt totaal niet op fondant: je trekt (inderdaad) alleen maar 'groeven' ipv dat je lijntjes tekent  :/

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6

Thanks meiden. Mmmm oke dat word dan denk ik verven. Net even proefstukje gedaan en idd drukt de pen de fondant lichtelijk weg zag er mooi uit maar was natuurlijk plar stuk. Even morgen verfje halen