1

Onderwerp: hoe vul je de Mini stapeltaartjes?

Helemaal blij met mijn nieuwe bakvorm! Tenminste...tot nog toe. Ik lees zo her en der dat ze niet zo goed uit de vorm komen en dat het bekleden er van een klus is, maar daar ga ik binnenkort zelf achter komen  ;)

Dit is 'm: http://2.bp.blogspot.com/-3U_Da5ujThs/UbCD1vp0LNI/AAAAAAAABc8/BXtg2ZjxxDM/s1600/mini+stapeltaart.jpg

Weten jullie hoe ik deze het beste kan vullen?
Op de site van hipperdepiptaartdesign  schrijven ze dat je ze met cupcakemix kunt bakken, omdat je dan geen vulling nodig hebt, en ze dan steviger zijn. Maar ik wil ze gewoon van biscuitmix maken.

Hebben jullie tips?
Ik heb al bedacht dat ik ook smaakstoffen aan de biscuitmix kan toevoegen, of aan de botercrème.

Groetjes, Ilse

2

Re: hoe vul je de Mini stapeltaartjes?

Ik bak ze gewoon van cakemix of de cakemixen met een smaakje. Biscuit is niet zo stevig en dus lastiger te bekleden.
Als je het dan ook nog gaat vullen is dit heel lastig. Zonder vulling is biscuit niet lekker.
Alleen deze cake bekleden is al pittig.

3

:think: ik denk inspuiten met jam/crème ed, zoals ze wel eens cc's vullen  :)  (maar met beide geen ervaring ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Hmm ik bak ze ook altijd van biscuit en vul ze dan met een un laagje lemoncurd of ganache of jam.
Bekleden is wel erg lastig inderdaad! Bij mij werkt het beter als ik de top eraf snij en ze appart bekleed. Vervolgens plak ik de top er weer op en werk 'm af met een randje.
Nooit aan gedacht om 'm van cake te maken, natuurlijk veel steviger .. Volgende keer maar eens proberen! Bedankt voor de tip.

Taart!!

5

ik denk inderdaad inspuiten via de boven en onderkant. met jam ofzo.
een goede lap fondant er overheen en oefenen met afkleden of inderdaad snijden en dan laag voor laag bekleden :D
ik wil die bakvorm ook nog een keer hebben! is leuk voor kleine cake maken die er toch groot uitziet :P

6

Misschien kun je met een appelboor vanaf de onderkant een gat erin maken en deze vullen? Klein stukje cake weer gebruiken om het gat dicht te maken en dan afsmeren en bekleden...  :think:
Probeer gewoon even mee te denken hoor. Heb deze bakvorm nog nooit gebruikt namelijk.

Dat is toch een TAART waard!

7

Bedankt voor jullie reacties!  :)