1

Onderwerp: taart vullen met mascarpone..

Hallo,

Ik las hier ergens dat iemand een taart had gevuld met mascarpone en verse aardbeien. Dat leek me erg lekker dus ik heb het geprobeerd en het was ook héérlijk! :Y  :9 Maar ik had wel problemen bij het vullen: de mascarpone was niet goed smeerbaar en trok veel van de bescuit kapot. Zijn hier tips/trucs voor? Het was nl. wel erg lekker dus ik wil het graag binnenkort weer doen :)

Alvast bedankt!

Love, peace and a blueberry muffin :P

2

Re: taart vullen met mascarpone..

meestal wordt de mascarpone gemengd met slagroom, dan wordt het nog lekkerder :9 ,

is beter hanteerbaar, en smaakvoller.

succes.

3

Ik spuit al mijn room/creme-vullingen op de lagen, na een tip op het forum gelezen te hebben. Omdat dan je biscuitlaag niet uitrekt, zeg maar. .
Ik meng trouwens de mascarpone ook met slagroom. Erg lekker inddrdaad  :9

Esther68 schreef:

Ik spuit al mijn room/creme-vullingen op de lagen, na een tip op het forum gelezen te hebben. Omdat dan je biscuitlaag niet uitrekt, zeg maar. .
Ik meng trouwens de mascarpone ook met slagroom. Erg lekker inddrdaad  :9

Goed plan, bedankt voor de tip!  :thumb: Meng je het met geklopte slagroom of met een pakje ongeklopte room?

5

Ik doe ook altijd mengen met slagroom en dan heet het aangevette room. De mascarpone meng je door de geklopte room met een garde of even met de mixer.

Groetjes Louise

6

heb je dan geen problemen met smelten van fondant en marsepein .of moet je nog een dijkje spuiten met 1op1 botercrème ?
de combi slagraam mascarpone is idd erg lekker

7

Ja, wel een dijkje maken.
Zeker en in combinatie met verse aardbeien super lekker. Ga die combi zelf volgende week ook weer maken in een stapeltaart.

Groetjes Louise

8

een dijkje maken met botercrème 1 op 1
ga ik ook eens proberen  bedankt

Ik had onlangs de mascarpone-aardbeiencréme met verse aardbeien. :)
Ik laat eerst de mascarpone wat uitstaan(wel nog koud ;-) ), dan mengen met (in mijn geval aardbei friszuur patidess) smaakje.Indien je bv verse frambozencoulis gebruikt eventueel een gelatineblaadje erdoor. Dit doe ik in een wegwerpsnoepzak(die gebruik ik standaard als spuitzak, leeg= weggooien ;-) ). Bij het vullen spuit ik eerst een dijkje met bc of ganache. Dan in cirkels de mascarponevulling, en hierin druk ik de verse aardbeien aan.

Grtjs!

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

Dankjullie! Weet iemand misschien ook hoe lang een taart met mascarpone (zonder slagroom) met verse aardbeien houdbaar is?

11

Waar kan ik dit receptje vinden van de Mascarpone met aardbeien?
Wil hem graag maken voor vaderdag.

Grt Thea :9

Thea-1 schreef:

Waar kan ik dit receptje vinden van de Mascarpone met aardbeien?
Wil hem graag maken voor vaderdag.

Grt Thea :9

Wat ik gewoon doe is een walletje van botercreme spuiten en daarbinnen mascarpone smeren/spuiten. Dan de aardbeien in (ongeveer even dikke) plakjes en die op de mascarpone. Dan de bovenste laag beschuit er weer op en gevuld is je taart:)

Thea-1, ik pureer verse aardbeien en doe ze door een zeef (zoals bij frambozen), dit meng ik onder de mascarpone.Is deze niet stevig genoeg meer, voeg ik eventueel wat gelatine toe.
Eerst spuit ik een dijkje met mbc.Dan spuit ik de aardbeiencréme en hierop doe ik nog verse aardbeien.

Indien ik niet genoeg aardbeien vind, of het is er het seizoen niet voor, meng ik patidess friszuur aardbeien onder de mascarpone, ook heel lekker hoor! :P

Grtjs!

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

14

Kun je de gelatine dan door een koude massa doen?
Ik dacht namelijk dat dit alleen maar bij een warme bereiding kon? :/
Grt Thea.

15

cakelover schreef:

Ik doe ook altijd mengen met slagroom en dan heet het aangevette room. De mascarpone meng je door de geklopte room met een garde of even met de mixer.

thea schreef:

moet je de slagroom een beetje opkloppen voor je het bij de mascarpone doet?

16

Nee hoor. Je kunt mascarpone en slagroom samen in een kom doen en dan opkloppen zoals je slagroom opklopt.

Persoonlijk vind ik het zonde van de mascarpone om t zo met slagroom te maken. Doe je het om stevigere slagroom te krijgen dan is t ideaal, maar persoonlijk vind ik alleen mascarpone gemengd met fruit of een beetje jam veeel lekkerder. Frisser dan slagroom en daardoor heerlink bij de zoete bekleding van de taart

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl