1

Onderwerp: Hoe krijg ik de cream cheese frosting nu echt goed

Nu 3 verschillende pogingen gedaan met recepten van internet. Roomkaas, boter, poedersuiker, vanille. En elke keer is het hem net niet. Verhoudingen van elk recept is anders en bij mij blijft het elke keer slap.
Laatste keer zelfs bijna een pak poedersuiker er extra ingegooid en nog kon ik geen blijvende niet uitlopende toef spuiten. Terwijl ik elders op internet juist lees (cupcakerecepten) dat het toefspuiten goed gaat.

Wat is nu wel het ideale roomkaasrecept. En wat doe ik verkeerd.
De temperaturen waren goed, mixen voldoende maar niet te lang. Gezeefd...ik weet het dus niet meer...

2

Re: Hoe krijg ik de cream cheese frosting nu echt goed

Ik heb ook erg gevochten met creamcheese frosting :Y Mijn 2 tips: zorg dat de creamcheese steenkoud uit de koelkast komt ( dus NIET op kamertemperatuur zoals de boter, dat deed ik eerst fout  :s ) en klop alleen precies lang genoeg om alles te mengen, niet overmixen. Bij mij ging het vanaf toen goed en het is HEERLIJK! Echt de moeite waard om niet de moed op te geven! ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

http://hummingbirdbakery.com/blog/faqs/decorating-tips/

Hier misschien nog wat extra tips?

Groetjes, Adrienne

4

Ik vind de smaak ook heerlijk vandaar.
Maar wat jij schreef deed ik dus al. Zal die andere pagina eens lezen

5

welke verhoudingen gerbuik je?

Groetjes, Adrienne

6

Verschillende gebruikt, recepten op internet zijn erg wisselend. Hoewel iedereen lovend is over zijn eigen recept :-)

7

Ik weet wel dat als je het kleine pakje monchou gebruikt, dit steviger is en blijft dan de kuipjes roomkaas van andere (vaak goedkopere) merken.