1

Onderwerp: Slagroom toeven

wie heeft voor mij een tip om slagroom te kloppen zoals bij de bakker?
dit lukt me nooit ,ik krijg geen mooie toeven,

2 Laatst bewerkt door Henriette34 (03-06-2013 19:00)

Re: Slagroom toeven

------

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

3

Knip en plak naar ~> Bakken & vullen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Al eens geprobeerd met wat klopfix erdoor?

5

mirannetje schreef:

Al eens geprobeerd met wat klopfix erdoor?

Precies :Y  en wat voor spuitmondje gebruik je ?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

6

Of aangevette slagroom ..

Taart!!

7

Aangevette slagroom, en wat ik hier ook eens op het forum heb gelezen, de slagroom niet op vol vermogen kloppen, maar op middel vermogen.

8

slagroom moet je sowieso niet op vol vermogen kloppen inderdaad dan komt er namelijk niet zoveel lucht in omdat het te snel gaat.
ook belangrijk dat het goed koud is en dat je niet te lang doorklopt...

9

Ik klop het ook nooit te snel en doe er inderdaad klopvast doorheen. Als je er aangevette slagroom van maakt en een paar uur laat opstijven spuit het ook makkelijker. Tenminste dat is mijn ervaring.

Kijk eens in mijn winkel in Oosterhout
of bezoek de webshop: www.jouwcakeshop.nl

10

Opgesteven slagroom door er gelatine doorheen te kloppen en iets vettere slagroom gebnruike van minimaal 36% volvet. Die is gewoon bij de Sligro/makro te krijgen. Dan hoeft er geen kaas door je slagroom

11

De trucs:
- goede slagroom met een hoog percentage vet. Zeker geen light slagroom nemen. 35 % is o.k. en als je 38% kunt vinden nog beter.
Zorg bij het uitlepelen van het bakje dat je dan ook daadwerkelijk het randje vet meeneemt  ;)
- Slagroom achterin de koelkast bewaren op koude plek.
- Het helpt heel goed om ook de klopper en kom even voor te koelen. Voor gewoon slagroom op de koffie allemaal wat overdreven, maar als het echt om slagroom gaat die stabiel moet blijven langere tijd dan helpt dit goed.
- Op rustig tempo opkloppen. Dan kun je ook goed bepalen op welk moment je moet stoppen en krijg je geen boter.
- Als het langere dan de dag zelf goed moet blijven moet je hem nog verder stabiliseren, door gelatine, mascerpone. Klopfix kan ook, maar zelf vind ik dat geen fijne bijsmaak.

12

De kom van tevoren in de koelkast (ik zet hem er soms al een avond van tevoren in, of wanneer het uit komt) helpt ook. Het zal in principe niet helpen om je slagroom stabiel te houden, maar mijn ervaring is wel, dat wanneer je slagroom direct goed geklopt is, hij ook langer stabiel blijft.

13

laatst ook gedaan met gelatine, in een heel klein beetje suikerwater opgelost, af laten koelen en er doorheen gespateld, slagroom was heel mooi stevig en nog steeds lekker van smaak (en ik lust geeneens slagroom, en vond hem zelfs lekker  :P )

14

Teckel schreef:

laatst ook gedaan met gelatine, in een heel klein beetje suikerwater opgelost, af laten koelen en er doorheen gespateld, slagroom was heel mooi stevig en nog steeds lekker van smaak (en ik lust geeneens slagroom, en vond hem zelfs lekker  :P )

Hoeveel gelatine op hoeveel slagroom, ben wel benieuwd en wil het wel een keer uitproberen.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.