1

Onderwerp: Help, mijn biscuit blijft in het midden plat!

Ik lees dat velen een probleem hebben met een bolling in het midden, maar in mijn biscuit zit juist een gat! Het verschil binnenin-buiten is zeker 3 cm. Nu lees ik dat je bij een bolling op een lagere temperatuur moet bakken, moet ik voor een egale bovenkant dan op een hogere temperatuur bakken? Ik maak zelf biscuit met ei, bloem, suiker en snufje zout en dat gaat in een heteluchtoven op 160 graden, na 10 min op 170 en de laatste 20 min op 180 graden. Eerder bakte ik in een oventje met alleen onder- en bovenwarmte en toen had ik dit probleem niet (wel een ander, dat 'ie na 20 minuten al donker begin te kleuren). Wie kan mij helpen?!

2

Re: Help, mijn biscuit blijft in het midden plat!

Sorry!! Ik heb geen ervaring met eigen biscuit maken. Ik gebruik altijd de mix!. Die bak ik op 175 ( hete lucht) tussen de 30 en 45 minuten ( afhankelijk van de grootte)

3

Sorry!! Ik heb geen ervaring met eigen biscuit maken. Ik gebruik altijd de mix!. Die bak ik op 175 ( hete lucht) tussen de 30 en 45 minuten ( afhankelijk van de grootte)

4

biscuit en cake kun je het beste op gewone stand bakken (dus niet hete lucht),

misschien was de taart niet helemaal gaar, dat ie daardoor inzakte?

succes bij volgende poging :Y

5

bij mij was daat eerst ook zo en kwam echt omdat ik te heet bakte. Ik heb ook een hete lucht oven en die mag je echt wel 10-20 graden lager zetten dan een gewone oven. Sinds ik dat doe gaat het goed.

6

Ik heb alleen maar hetelucht  ;)  en bak mijn biscuit niet heter dan 160 gr. 175 gr is veel te heet, denk ik. Oplopend doe ik ook niet, veel te veel gedoe  ;) .
Toen ik mijn hetelucht-oven kreeg moest ik hier erg aan wennen omdat het toch anders werkt als een 'gewone' oven. Kreeg de oven niet heet. Bleek dat ik 'm eerst op vol vermogen moest draaien en gelijk op de goede temp. ik heb er wel zo'n losse temperatuurmeter in staan.