1 Laatst bewerkt door koekje (29-05-2013 19:57)

Onderwerp: Niet mijn 1e maar weer zit ik in de zenuwen

ook al is dit niet mijn eerste taartje toch weer die zenuwen of het taartje morgen nog rechtop staat.  vier lagen gevuld met bbr(zelfmade) met aardbeien, en aardbeien kwarktaart en citroenkwarktaart en lemoncurd(zelfmade) met half marsepein en half fondant, afgesmeerd met swiss merengue, gestut met pijpjes die wendy in haar boek gebruikt maar toch weer  die zenuwen. bovenop komt nog een vierkant glas (dik) waar de namen van het bruidspaar in staat. hij staat in de koeling van de trouwlokatie en ze vroegen mij : hoelang vante voren moet deze taart uit de koeling?? euhhhh. :s een uurtje..... doen jullie dat ook?????

graag reactie

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KCFWZ4MY-D.jpg

2

Re: Niet mijn 1e maar weer zit ik in de zenuwen

Prachtige stapel!

3

ja, sjiek hoor!

normaal denk ik dat je nerveus bent, maar komt helemaal goed!!

wat is BBR??

Mooie taart! En een beetje een vreemde vraag van de trouwlocatie  :/

Voor mij zou de vraag niet zijn hoe lang van tevoren de taart uit de koeling moet maar eerder hoe lang de taart uit de koeling mag voordat hij aangesneden wordt.

Omdat je koelkastvulling hebt gebruikt in je taart mag die volgens de HACCP richtlijn maximaal twee uur buiten de koeling voordat hij gegeten wordt. Je kunt de taart dus niet om 14.00 op een tafeltje zetten voor de show als hij pas om 18.00 aangesneden wordt.
Ik denk dat dat ermee bedoeld werd.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

5

Erg mooi!

Ik zou de taart een uur van tevoren uit de koeling halen.

6

Mooi hoor, die blijft echt wel staan met die dowels die je gebruikt hebt.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

7

Mooie taart hoor.....Ik heb nog nooit een bruidstaart gemaakt....
Lijkt mij heel spannend, zeker omdat het een heel belangrijke dag en de taart natuurlijk zo'n 'moment ' is. Ik zou hartstikke zenuwachtig zijn tenminste.