1

Onderwerp: hoelang op voorhand max. bakken?

Een vraagje. Kan ik op een dinsdag cupcakes bakken en woensdag versieren, terwijl ze pas voor zaterdagavond zijn? Ik heb de donderdag, vrijdag en zaterdag nl geen tijd om ze te maken.

2

Re: hoelang op voorhand max. bakken?

Dit vind ik wel erg lang. De bovenkantjes kan je wel lang van te voren maken (neem aan dat je marsepein of fondant gebruikt). Als je dit in afgesloten bakjes bewaard kan dat prima.
De cupcakes zou ik gewoon invriezen en dan zaterdagochtend laten ontdooien en na het ontdooien de bovenkantjes erop doen.
Succes!

3

Re: hoelang op voorhand max. bakken?

Voor mezelf zou ik dit wel doen. Heb een paar weken terug ook cc's gebakken en elke dag eentje gepakt om te kijken, en proeven  ;), hoe lang de cc's nou eigenlijk goed bleven. Redelijk lang, vond ik. Toch zeker wel een dag of 4-5, volgens mij zelfs nog langer..... Maar voor iemand anders zou ik dit niet doen. Dan zou ik ze ook invriezen. Max 2 dagen van tevoren, maar dan moet ik wel zeker weten dat ze dan ook voor die dag zijn. Ik bekleed met marsepein. Ik denk ook dat wanneer de cc's bekleed zijn, deze ook langer goed blijven. Anders worden ze sneller droog. Ik heb ze bewaard in een kartonnen taartdoos.