Hoi Klaproos,
Ik laat mijn ganache ook altijd opstijven in de koelkast alleen dan meot je wel heel regelnatig doorroeren en kijken of het al de juiste dikte heeft. In principe moet het geen probleem zijn om het in de magnetron weer wat op te laten warmen. Doe dat dan steeds 5 seconden op ongeveer 650 watt, anders gaat het te snel en kan je weer van vooraf aan beginnen.
De ganache houd ik altijd op ongeveer dezelfde dikte als botercreme wanneer ik ernee af wil smeren. Aanbrengen niet met een hete spatel doen! Dan smelt de ganache onder je vingers. Afsmeren met een koude spatel. Even laten opstijven in de koelkast en dan erlangs met wel een hete spatel om de oneffenheden glad te 'smelten'.
Voor witte chocolade gebruik ik de verhouding 3:1 dus grofweg gezegd 300 gram chocolade op 100ml slagroom. Als je afsmeert terwijl het nog te dun is, schijnt ook deze ganache door. Maar niet als het de juiste dikte heeft.
Wat de luchtbellen betreft: marsfond is wel iets stugger dan wanneer je alleen fondant gebruikt. Fondant laat zich iets makkelijker gladstrijken en ontbubbelen
Wat ik je aan kan raden is erg glad afsmeren en smoothers gebruiken bij het bekleden. Eerst de bovenkant glad smootheren voordat je de zijkanten van de bekleding 'plakt' . Dan wrijf je de luchtbellen van boven er nog ondervandaan zegmaar..
Ik denk dat de luchtbellen komen omdat je techniek bij het bekleden niet helemaal goed is. Daar zijn ook veel goede how-to's van over hoe dat moet.
Ik heb geen idee of ik zo je vraag enigzins heb beantwoord?
Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl