1

Onderwerp: Fondant zonder e 471

weet iemand een fondant zonder het E471-nummer?
IK hoor het graag!

2

Re: Fondant zonder e 471

Satin ice en fondarific, de enige die ik "ken" als zijnde kosher en zonder E471  ;)

Re: Fondant zonder e 471

*kijkt op emmer satin ice*

yup satin ice :)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4

Re: Fondant zonder e 471

ik heb alleen de fondarific nog nooit geprobeert, ik zoek nu juist ervaringen ermee, meningen erover, dus als saraatje dié nou even neemt  :D  :D

Re: Fondant zonder e 471

:think: ik heb nog nooit van fondarific gehoord, ben dus ook benieuwd

Kan het zo snel niet vinden waar je dat in NL  kan kopen, weet iemand dat?

I never met a calorie I didn't like....

6

Re: Fondant zonder e 471

Die van de sligro ... Niels de nogwat :)

7 Laatst bewerkt door muffinnetje (30-05-2013 09:49)

Re: Fondant zonder e 471

taartenprinsesje schreef:

Kan het zo snel niet vinden waar je dat in NL  kan kopen, weet iemand dat?

volgens mij in Nl niet t ekoop (nog). wel in frankrijk en de UK maar het is prijzig, en dan de verzendkosten erbij...als t dan niet bevalt is t zo zonde (ik ben hobby bakster, niet pro, dus tsja :o )

als iemand er wel ervaring mee heeft; ik had gister eeb topic geopend (http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=224849) met de vraag naar jullie meningen, bij deze dus nog eens  :D

(lees dat t zo dun uitrolt dat je met 150 gr een 20cm taart bekleed, geen crisco, suiker oid nodig voor uitrollen want plakt niet, en scheurtjes zijn weg te strijken...vandaar dat ik zooo benieuwd ben!  :/ )

edit: ik bedoel dus niet dat t voor een pro minder zonde is hoor als hij tegenvalt, maar ik bak zeg maar 12 /14 taarten per jaar; dus dan duurt een pot zoooo lang voordat ik een niewe 'mag' kopen van mezelf...en als hij dan niet lekker werkt...o die fiets dus ;)

Re: Fondant zonder e 471

Ik neem aan dat je zonder E471 wilt vanwege de dierlijke emulgatoren??
Ik heb gister gebeld met FUNCAKES, en zij geven aan dat al hun emulgatoren in de fondant plantaardig zijn;
BEHALVE E120 (3 kleuren..)

Succes!

Re: Fondant zonder e 471

Ik neem aan dat je zonder E471 wilt vanwege de dierlijke emulgatoren??
Ik heb gister gebeld met FUNCAKES, en zij geven aan dat al hun emulgatoren in de fondant plantaardig zijn;
BEHALVE E120 (3 kleuren..)

Succes!