26

Re: Stapelparade; schildpad, Maya de Bij, Batman en zoet

Allemaal erg mooi gemaakt!!! Maar die schildpad... Daar ben ik helemaal weg van! Prachtig!!!

27

Mooie taarten en wat super geboetseerd vooral Sammy en Maja!

* * * Have your cake and eat it too * * *

28

Geweldig, zeg! Ook bij mij is de schildpad favoriet. Och wat heb ik nog een hoop te leren en te proberen...zucht!

29

Wow wat een prachtige taarten! Super zeg!

30

super mooie taarten :thumb:  :thumb:  :thumb:

Ze zijn op de 1 of andere manier allemaal zo helder. Mooi kleurgebruik en lekker vrolijk!

32

Super leuk allemaal!

33

Ik ben verliefd op dat schildpadje! In de film al een dotje maar op die taart helemaal! Mag ik vragen wat de afmetingen zijn? Taart en bolletje schildpad?

34

WAUW! Zie dit topic nu pas (raar, zit toch veel op het forum  ;) ) maar ben blij dat ik je taarten toch nog gezien heb. Had ze niet willen missen  :) Ik vind ze echt heel erg leuk!

35

Wow prachtig hoor! Hoe maak je de letters zo mooi? en toch even vragen ;) heb je batman zelf gemaakt?

36

:D Super!!!

37

ohhh wat een mooie taarten maak jij zeg  :thumb:

38

Stuk voor stuk super leuk!!!  :thumb:

39

wauw wat een mooie taarten.Mijn zoon riep gelijk dat hij de schildpad wel heeeeel mooi vond.( ik ook) Ik heb de afbeelding opgeslagen ik hoop niet dat je het erg vind anders verwijder ik hem weer?

heel erg leuke taarten en hoe je de letters bij de eerste twee taarten had gemaakt vind ik ook schitterend :Y

41

Kom ik terug van vakantie en zie ik ineens allemaal nieuwe reacties bij een wat ouder topic. Leuk hoor!!!
En bedankt voor de complimenten  :)

Tough cookie schreef:

Ik ben verliefd op dat schildpadje! In de film al een dotje maar op die taart helemaal! Mag ik vragen wat de afmetingen zijn? Taart en bolletje schildpad?

Ja, ik vond 'm ook zo schattig toen ie af was... De taart is een 23 cm (of 22,5) en het schild is het blanda-schaaltje van IKEA.

Marulanda schreef:

Wow prachtig hoor! Hoe maak je de letters zo mooi? en toch even vragen  ;)  heb je batman zelf gemaakt?

Yep, batman is een eigen creatie van marsepein. In één van de benen zit een satéprikker. Hij ligt nu nog bij de ontvangster in de vriezer en elke dag zegt ze 'm gedag. Ze wil hem niet opeten...  :think:  :D

Voor de letters gebruik ik uitstekers, weet even de naam niet meer, ik laat het marsepein iets dikker en dan leg ik er met de sugargun en randje omheen. Zo krijg je net een leuk, extra accent.

DaTa schreef:

wauw wat een mooie taarten.Mijn zoon riep gelijk dat hij de schildpad wel heeeeel mooi vond.( ik ook) Ik heb de afbeelding opgeslagen ik hoop niet dat je het erg vind anders verwijder ik hem weer?

Natuurlijk mag je 'm opslaan! Dat vind ik wel een compliment  :)

Esther68 schreef:

WAUW! Zie dit topic nu pas (raar, zit toch veel op het forum  ;)  ) maar ben blij dat ik je taarten toch nog gezien heb. Had ze niet willen missen :)  Ik vind ze echt heel erg leuk!

Al zit je elke dag op het forum, soms glipt er toch eentje tussendoor die je niet ziet....  ;)

Groetjes, Anouk

42

Ik sta gewoon perplex...
zoooo mooi

43

Dank voor je antwoord! Vast het 12 cm schaaltje? Ik heb inmiddels ook een poging gewaagd. Hij werd niet zo mooi als de jouwe, vond het schild lastig, heb enorm lopen pielen om de vlakken netjes uit te meten. Doe jij dat voor of na het bekleden? Uit de losse pols? En om dat koppie zo mooi te krijgen als jij moet ik iets beter kunnen boetseren ;-) Ik heb het 20 cm schaaltje gebruikt. Schildpad paste na wat bijsnijden net aan op mijn 25 cm taart ;-) Hoop dat je mijn vragen wilt beantwoorden, maar je bent nu eenmaal een voorbeeld !!

44

Aaaaahhh die schildpad!!! Fantastisch!!!
Super gave taarten!!

Het is toch altijd tijd voor taart???

45

Ik ben zelf niet zo een fan van Batman, maar wauw! Wat een leuke, mooie en geweldige taarten!

Taartjes met liefde

Ze zijn echt super, allemaal! Maar die met de schildpad vind ik echt zo lief!!

Ik vind je schildpad echt geweldig!
Als je het goed vind sla ik 'm graag op ter inspiratie  :) .

Nog een vraagje over het schildje.
Heb je dat patroon met de hand gesneden of heb je daar een uitsteker voor gebruikt?

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

48

Leuk hoor, al die reacties.. !!

@ Tough cookie en Visite taartjes:
Dat patroon heb ik uit de losse pols gesneden, nadat de marsepein op het bolletje (van 12cm) lag, dus ik kan jullie daar niet zo goed mee helpen.
Het hoeven geen perfecte zeskantjes te worden want dat zijn ze in de natuur ook niet. Start met het vlakje bovenop en werk van daaruit verder, is alles wat ik mee kan geven.

En Tough cookie, ben erg benieuwd naar jouw schildpad. Laat je 'm wel zien?

Groetjes, Anouk

49

wat een leukerds! vooral die bovenste 2!

50

Haaz76 schreef:

Leuk hoor, al die reacties.. !!

@ Tough cookie en Visite taartjes:
Dat patroon heb ik uit de losse pols gesneden, nadat de marsepein op het bolletje (van 12cm) lag, dus ik kan jullie daar niet zo goed mee helpen.
Het hoeven geen perfecte zeskantjes te worden want dat zijn ze in de natuur ook niet. Start met het vlakje bovenop en werk van daaruit verder, is alles wat ik mee kan geven.

En Tough cookie, ben erg benieuwd naar jouw schildpad. Laat je 'm wel zien?

Ik heb nog nooit een foto van mijn taarten geplaatst, vind ze nog niet echt parade waardig...misschien moet ik me daar maar eens overheen zetten ;-)

Bij deze dan, wel even hier...had 'm even snel met telefoon genomen dus niks mooi uitgelicht plaatje tegen mooie achtergrond :-)

http://www.lindenlaan.com/conf/pic/foto.JPG