1

Onderwerp: Buitenkant taart laat los!?

Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat als ik een biscuit bak en hem goed heb laten afkoelen dat de buitenkant los laat. Dat is met het afsmeren heel erg vervelend omdat de taart niet mooier op wordt en ik moet steeds meer botercreme er opsmeren. Iemand suggesties hoe het komt en hoe ik het kan voorkomen?

May the cakes be ever in your flavor!

2

Re: Buitenkant taart laat los!?

Ik las laatst dat iemand steeds een soort losse vlies had onderop (dus na het omdraaien bovenop) en dat bleek te komen omdat ze teveel bakspray gebruikt had. Ik weet niet of dat het probleem is bij jou en of je bakspray gebruikt, maar misschien een idee om na het sprayen met een keukenpapiertje of een kwastje erlangs te gaan zodat alles goed verspreid is?

Ik hoop dat je erachter komt wat het is, lijkt me inderdaad erg vervelend!

3

Ik heb ook vaak zo'n vlies aan de bovenzijde ( dus uiteindelijk onderzijde). Ik zet het biscuit op een rooster, met daar overheen een theedoek met wat poedersuiker. Nu gaat de vlies niet meer vast zitten aan het rooster en keolt uiteindelijk op waardoor het weer vast gaat zitten.

4

Ff voor mijn verstrooide brein: het biscuit staat dus op de theedoek?

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

5

Denk ook, dat het een teveel aan bakspray of vet kan zijn. Ik spray een beetje en daarna haal ik een stukje keukenpapier door de randen. Lijkt alsof je alles wegsmeert, maar er blijft genoeg over. Als ik het niet doe, dan heb ik wel eens een loslatend stuk op de rand.

Groet, Jolanda

Ik lees even mee.
Ik heb er soms last van vaak op de hoeken.

7

Denk ook dat het ligt aan teveel bakspray of vet. Uit je bericht begrijp ik dat het om de randen gaat en niet om de bovenkant, later onderkant.

Een biscuit op een theedoek (of bakpapier wat ik ook vaak lees) zetten, zou ik niet doen. Een taartrooster is niet voor niks een rooster  ;) .

8

Esther68 schreef:

Denk ook dat het ligt aan teveel bakspray of vet. Uit je bericht begrijp ik dat het om de randen gaat en niet om de bovenkant, later onderkant.

Een biscuit op een theedoek (of bakpapier wat ik ook vaak lees) zetten, zou ik niet doen. Een taartrooster is niet voor niks een rooster  ;) .

En juist als ik het los op het rooster zet blijft de boel plakken. Als ik over het rooster een theedoek met daarop wat poedersuiker doe dan heb ik er geen last van

9

twinstwins schreef:
Esther68 schreef:

En juist als ik het los op het rooster zet blijft de boel plakken. Als ik over het rooster een theedoek met daarop wat poedersuiker doe dan heb ik er geen last van

Dat lees ik ook vaak  ;) . Hier is pas nog een topic over geweest, geloof ik. Mijn biscuit blijft trouwens nooit plakken. Misschien omdat ik net wat langer bak. Gaat maar om een minuut of 3....

10

Ik had altijd vliesjes toen ik nog met mix werkte. Ik gebruik nu geen mix meer en heb perfecte mooie rechte kapsels! Ik kan bij wijze van spreken het halve busje bakspray erin kiepen.
Als ik (toen ik nog mix gebruikte) gewoon simpel boter met bloem deed  was er niks aan de hand had ik nooit ergens last van en mijn kapsels laat ik altijd koelen met een theedoek eronder ik zou dan zelf geen bakpapier doen omdat dat echt afsluit en een theedoek laat wel lucht door.

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

11

Ik doe mijn bakblik insmeren met roomboter en dan poedersuiker er over stuiven. Ik heb ook geen last van vliesjes aan de zijde die uit de pan komt. !!...

12

Bedankt allemaal!
Ik ga het eens proberen met het minder bakspray en een daarna een keukenpapiertje er door heen halen. Misschien is dat het...
Afkoelen doe ik op een rooster.

Het is voornamelijk bij de randjes en de bovenkant (dus eigenlijk de onderkant) Komende week heb ik een bruidstaart dus kan ik het meteen uitproberen!

13

Ik heb mijn bakblikken ingespoten met minder bakspray en ik heb geen last meer van dat de buitenkant los laat! Dank je wel allemaal voor jullie tips! :D

14

:thumb:

15

Ik heb er nooit last van gehad en vanavond bij beide kapsels wel... erg vaag. Volgende keer ook maar met een keukenpapiertje door de bakblikken...

Groetjes Marianne

16

biscuit/kapsel wordt in de bakkerij ook gelost op doeken. dat kan prima hoor. je moet dan wel echt schone doeken hebben en niet met wasverzachter ofzo.

17

Off topic.
Wat betreft het plakken aan het rooster:
rooster een beetje inspuiten met bakspray doet wonderen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

18

Off topic.
Wat betreft het plakken aan het rooster:
rooster een beetje inspuiten met bakspray doet wonderen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591