1

Onderwerp: inspiratie voor een geslaagd!-taart nodig

Hallo allemaal,

Voor mijn eerste bestelling heb ik de opdracht gekregen om een taart te maken voor een jongen van 18 die net klaar is met zijn examens (VWO). Het moet een geslaagd!-taart worden, want ze gaan er vanuit dat hij slaagt, en het is een verassing voor hem. Nu heeft zijn moeder me gezegd: 'ik laat het helemaal aan jou over, maak er maar een fleurige geslaagdtaart van'. Bij fleurig denk ik alleen aan bloemetjes en dat is niet heel jongensachtig. Heeft iemand misschien ideeën qua decoratie en kleuren?
Alvast bedankt!

Love, peace and a blueberry muffin :P

2

Re: inspiratie voor een geslaagd!-taart nodig

een taart met rondslingerende boeken (opengeslagen) en een juichende puber in het midden, misschien met vlaggemast met rugzak.

Verder vind ik het ook een moeilijk thema hoor vooral voor een jongen

3

Ik heb voor mijn buurmeisje een paars hart gemaakt met daarop een wapperende vlag en haar eigen tas eraan (beetje 3D gepuzzeld zeg maar). Als je er een andere basiskleur voor neemt en de ouders vraag om een foto van zijn tas, heb je misschien iets.

Succes met brainstormen,

Tieneke

4

Het is een beetje over the top en Amerikaans maar google eens op "graduation cakes" en dan bij de afbeeldingen kijken.

Heel veel inspiratie misschien zijn sommige taarten iets te, maar ik denk dat je een heel eind komt op deze manier.

En via pinterest zoeken naar de zelfde zoekterm levert ook veel op:

http://pinterest.com/search/pins/?q=graduation%20cakes

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

5

als je op google zoekt op : geslaagd taart, zitten er ook nog wel een paar leuke tussen. Met teksten zoals; einstein is born.

Ik zag er ook één voorbij komen met een broek, riem erom en diploma in de achterzak, of een schoolbordje met boekje erbij, en potloden en dan op het schoolbordje een tekst.

Of een taart in de vorm van een boek.

Succes!

Heel erg bedankt allemaal!
Ik vind vooral het idee met die boeken heel leuk!
Op internet had ik al gekeken, maar dan krijg je toch vooral afstudeertaarten, en dat moet dit niet worden;)
Maar nogmaals heel erg bedankt :D

Marisje schreef:

als je op google zoekt op : geslaagd taart, zitten er ook nog wel een paar leuke tussen. Met teksten zoals; einstein is born.

Ik zag er ook één voorbij komen met een broek, riem erom en diploma in de achterzak, of een schoolbordje met boekje erbij, en potloden en dan op het schoolbordje een tekst.

Of een taart in de vorm van een boek.

Succes!

Die had ik ook gezien, leek me inderdaad erg leuk! Maar ik heb nog niet eerder een 3D taart gemaakt.