Elletje schreef:hihi.. waar koop ik schar c?
en.. super dank je voor uitleg!
- intussen ben ik panisch, dus alles zal 2x de vaatwasser en de handwas door gaan alvorens te gebruiken
-
Ja maar je moet ook opletten met de ingrediënten.
Als je suiker gebruikt waarin je met de zelfde lepel als je meel hebt geschept zit, dan heeft daar ook kruisbesmetting plaats gevonden en dan zitten er gluten in.
Ook in de nerven van houten deegrollers,pollepels en snijplanken (zowel plastic als hout) kunnen resten met gluten zitten.
En als je restjes fondant gebruikt dat eerst op een gewone taart heeft gelegen mag dat ook niet.
Dus liever van alle ingrediënten nieuw verpakkingen gebruiken.
Marsepein was eerst glutenvrij, maar nu ook niet meer omdat de fabrikant niet kan garanderen dat er geen kruisbesmetting heeft plaats gevonden. Daarom werk ik momenteel met Satin ice fondant en kleur alles zelf.
Let op niet alle kleurstoffen zijn glutenvrij. Kijk voor dit soort ingrediënten bij de glutenvrije tab van de leukste taarten shop.
Daar staan de glutenvrije ingrediënten.
Tot slot Schär mix C für Kuchen und Kekse kun je kopen bij www.glutenvrijemarkt.com of soms bij de AH. Sommige G&W (gezond en wel) winkels verkopen het en sommige Jumbo's ook
Zoals je merkt kun je niet zo maar even glutenvrij gaan bakken door alleen glutenvrij meel in te kopen.
Weet waar je aan begint en overleg goed met de gene waar je voor gaat bakken.
Persoonlijk zou ik geen taart voor mijn dochter kopen bij iemand die ook met gewoon meel bakt, maar dat beslist natuurlijk iedereen voor zich.
Succes.
Astrid