1

Onderwerp: cupcakes: papier is niet mooi rond

goedenavond,

Ik heb net even cc geprobeerd te maken omdat de kuisvrouw in het kinderdagverblijf op pensioen gaat en nadien mijn docher geopeerd wordt en lane tijd thuis zal,blijven.

Dus ik dcht, laat ik eens cc proberen. Qua smaak zat het goed. Maar de papiertjes bleven niet mooi rond.
Ik heb een bakplaat van wilton en in de rondjes hebik de papiertjes gelegd en oogevuld.

Wiehelpt me mooie ronde cc te maken, tips zijn welkom.
Hioe hoog moet een cc komen?

Thx

2

Re: cupcakes: papier is niet mooi rond

Bedoel je dat de papiertjes los raakten na het bakken ?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

Mss waren je cc-papiertjes te klein voor de uitsparingen in je bakblik, waardoor de papiertjes toch hebben kunnen vervormen/uitlopen....dit gebeurd ook als je cc-papiertjes gebruikt, maar geen bakblik....

Ik doe 40gr beslag in ieder papiertje, dan komt ie mooi tot de rand...na het bakken leg ik er een plaat bovenop voor een paar minuten zodat de cc mooi plat van boven zijn en bovendien laten dan de papiertjes minder snel los van je cc.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

4

De plaat heb ik ook gebruikt. Ik heb eerder de indruk dat de rondjes in de plaat net te klein is voo de papiertjes.
Ik wist niet dat er verschilebde maten waren bij bakplaten. Ik heb de normale papiertjes, geen minis

5

Probeer anders het beslag met een ijsknijplepel in het vormpje te doen. Bij mij werkt dat heel erg goed en mooi gelijkmatig.

6

Je kunt ook de papiertjes in de vorm leggen en dit een minuutje in een warme oven zetten, dan zul je zien dat (als de maat goed is ;) ) de papiertjes heel mooi in de rondjes zakken. Daarna kan je ze dan goed vullen en bakken.