1 Laatst bewerkt door Kimm (27-05-2013 19:10)

Onderwerp: Bescuit invriezen en ontdooien?

Hallo Dames,

Ik wil bescuit gaan invriezen en ontdooien.
Hoe ontdooi je de bodem nou het beste?
In de ijskast of op het aanrecht?
En nou de zak waar je hem in invriest open of dicht tijdens het ontdooien???

Mijn vriezer vriest heel hard, vlees duurt meestal 1,5 dag voor het ontdooit is in de ijskast. Als ik ze vrijdag wil bekleden en vullen enzo wanneer zal ik hem dan uit de vriezer halen?

En ik wil morgen alvast gaan puzzelen voor op de taart. Hoe bewaar je dat het beste? ( met fondant)

Alvast bedankt!

2

Re: Bescuit invriezen en ontdooien?

Het biscuit haal ik een paar uur van te voren uit de vriezer en laat het in de zak (gesloten) ontdooien op het aanrecht.

Het ontdooit heel snel; je kan het uiteraard ook niet vergelijken met vlees  :D
(als je het s morgens vroeg wilt gaan gebruiken, kan je het gewoon de avond van te voren uit de vriezer halen).

Puzzelen heb ik zelf nooit gedaan, maar als je de zoekfunctie gebruikt zal je vast wel eea vinden.

Succes en veel plezier !!!

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

Idd., biscuit gewoon op aanrecht laten ontdooien, gaat heel vlot. Ik leg een puzzelplaatje op een kunstof snijplankje van de ikea, bedek dat met huishoudfolie en stop dat zo in de diepvries. Vanuit de diepvries op de taart, dan plakt ie gelijk door de condens

4

Bedankt voor jullie reactie.
Ik ga hem dus gewoon op het aanrecht ontdooien. Hoe lang duurt dat ongeveer? Zal ik hem dan de avond er voor op het aanrecht zetten of in de ochtend?

En als ik morgen ga puzzelen voor een taart die ik vrijdag wil maken ( en zaterdag opeten :P ) hoeft dat toch niet in de vriezer?

5

Het ligt aan de grote van je biscuit, maar sowieso niet meer dan een paar uurtjes.
Bovendien kan je hem ook al gaan bewerken als hij bijna helemaal ontdooit is.

Of je het de avond van te voren uit de vriezer wilt halen, ligt aan hoe laat je er in de ochtend aan wilt beginnen.

Als ik gelijk in de ochtend wil beginnen, dan haal ik het er s avonds laat uit.

Je puzzelplaatje hoeft dan niet in de vriezer, maar dan alleen goed afgedekt bewaren, heb ik wel eens gelezen.

Maar het kan natuurlijk ook zijn, dat het beter werkt als hij direct uit de vriezer op de taart wordt gelegd, maar dat weet ik dan dus niet zeker, omdat ik het nog nooit heb gedaan.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)