1

Onderwerp: kant en klare taartbodem???

Ik wil volgende week een taart maken voor mijn zoontje zn verjaardag. Normaal bak ik de bodem altijd zelf maar wil deze keer een Mickey mouse taart maken. Ik heb maar een combi magnetron dus past maar 1 taart per keer in. Dat wil dus zeggen dat ik 3 taarten moet gaan bakken. 2 voor de oren en een voor het hoofd.

Nu dacht ik misschien is het wel makkelijk om een kant en klare bodem te kopen bij de ah. Heeft iemand daar ervaring mee? Zijn die niet heel erg droog of is dat best te doen?

Zat er ook aan te denken om anders de bodems van te voren te maken en in te vriezen maar heb dit ook nog nooit gedaan. Wordt het dan niet heel nat tijdens het ontdooien?

Alvast bedankt!

2

Re: kant en klare taartbodem???

Ik vries ze meestal in daar worden ze juist lekkerder van :thumb:

3 Laatst bewerkt door Esther68 (27-05-2013 07:58)

Over dat ze lekkerder worden zijn de meningen nogal verdeeld op het forum  ;) . Ik proef iig geen verschil.
Ik vries ze ook meestal in, maar dit is omdat dit makkelijker is. Gewoon invriezen in pedaalemmerzak en zo ook weer laten ontdooien. In de zak dus..

4

HiKimm:
heb ik een keer twee taartbodem bij ah besteld. Dus de Moscovisch taar  met twee laagjes aardbei confiture; ze waren prima hoor en niet duur.

5

Die kant-en-klare bodems zou ik niet gebruiken. gewoon van tevoren bakken en je biscuits invriezen. Als ik biscuit invries dan laat ik ze goed afkoelen en doe ik de biscuits in een grote diepvrieszak. In diezelfde zak laten ontdooien.

6

NIET DOEN! Die kant en klaar bodems van ah zijn droog, hard, breken en totaal niet lekker!

7

Ik bedoelde NIET kant en klaar van ah. Ik heb in de bakkerij afdeling besteld en twee dagen later heb ik ze  opgehaald. Vers gebakt en in kaartonen doos gekregen; net als een gedecoreerde taart.

8

Ik zou ze ook gewoon eerder bakken en invriezen.
Ik bak vaak een week eerder om in te vriezen; gaat altijd goed !!

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

9

Ja !! dat is het beste. Lekker prachtisch ;)