1

Onderwerp: Doei botercrème!!!

Want ik ben om: ganache is geweldig! Ik heb het voor het eerst geprobeerd op dit 15 cm taartje.
Mijn gezin wilde chocolade met chocolade en chocolade, dus ik heb door het beslag gesmolten pure chocolade gedaan, 2 lagen gevuld met ganache van pure chocolade en afgesmeerd met ganache van witte chocolade. Omdat het voor thuis was heb ik verder geen versiersels gebruikt, dus hij is wel kaal. Maar ik wilde even showen hoe mooi strak ganache af smeert  :)

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/575557_201347036656140_1098703168_n.jpg

En lekker dat dat is! Ik hou niet zo van fondant, dus dat laat ik altijd liggen, maar chocolade kun je me 's nachts voor wakker maken, heerlijk!

2

Re: Doei botercrème!!!

Strak is ie zeker  :thumb:
Ik wil het ook een keer proberen, moet ik zeker een keer doen :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

Zo wat mooi strak! Ik heb het dit weekend ook geprobeerd en vond het erg fijn werken. Alleen kreeg ik hem niet zo strak als die van jou! Ik kreeg nog steeds vegen zeg maar van het smeren.. Hoe heb jij dat gedaan? En ik heb hem een keer afgemeerd daarna in de koelkast en weer een keer afgemeerd, maar toen smeerde die niet meer zo glad.. Hoop dat ik het duidelijk uitleg haha

4

hoi hoi,
zou je je ervaring willen delen? als je googled kom je echt heel veel manieren tegen, hoe heb jij dit gedaan? hij ziet er namelijk super uit!
groetjes,
ell

5 Laatst bewerkt door Tamataartje (26-05-2013 20:15)

Ik heb deze manier gebruikt, werkt super!:

http://www.youtube.com/watch?v=qFtm8q4m4Bk (dit is video 1 van de 3)

Ik heb alleen geen blokhaak, maar een gewone scraper met 90 graden hoek gebruikt, deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/pme- … e-scraper.

Oke bedankt!

7

DotjeSlagroom schreef:

Zo wat mooi strak! Ik heb het dit weekend ook geprobeerd en vond het erg fijn werken. Alleen kreeg ik hem niet zo strak als die van jou! Ik kreeg nog steeds vegen zeg maar van het smeren.. Hoe heb jij dat gedaan? En ik heb hem een keer afgemeerd daarna in de koelkast en weer een keer afgemeerd, maar toen smeerde die niet meer zo glad.. Hoop dat ik het duidelijk uitleg haha

Ik heb het in 1 keer gedaan, maar ik denk dat in jouw geval de ganache misschien te hard geworden was om een tweede laag mee te kunnen smeren?

8 Laatst bewerkt door anouckjewel (26-05-2013 21:21)

Super werkt dat he, ik vind het ideaal!

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

9

Echt wel! En zooooooo veel lekkerder!

10

ik ga het toch nog maar een keer proberen, ik was iets tesnel denk ik. want het lijkt me zo super strak werken, en vooral als je er nog fondant over wilt doen. maar het lijkt me wel duurder. als je de ingrediënten optelt!?
Dus thankx voor delen.

groet,
kaat

11

strak hoor! Die filmpjes had ik gezien! Ik versta haar maar omdat ik t recept wil versta ik juist dat gedeelte nooit hahaha!

Welke verhoudingen zijn het? Ik had een x ganache gemaakt maar dat ging niet zo soepel & lees op internet verschillende dingen

i just LOVE it!

12 Laatst bewerkt door Tamataartje (26-05-2013 22:29)

Als je witte ganache maakt, is het 3 delen chocolade op 1 deel slagroom. Bij pure chocolade is het 2 op 1. Dus ik heb bijvoorbeeld voor deze 15 cm taart 300 gram witte chocolade en 100 ml slagroom gebruikt en voor de vulling 200 gram puur op 100 ml slagroom.

Het is inderdaad wel duurder dan botercrème, maar wel zoveel lekkerder.

13

:D ja lekkerrrrr

14

als hij is opgesteven dan plakt het niet meer zodsat ik er geen fondant meer op krijg. Hoe doen jullie dat?? Want dit lijkt mij ook veeeel lekkerder.
Groetjes Karin

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

15

Heel klein beetje vochtig maken. Maak een mes nat met kokend water, schud het meeste water er vanaf en strijk hiermee lichtjes over de ganache. Kijk uit voor druppels, want die maken putjes in de ganache. Zo doet Michelle het ook in haar video.

16 Laatst bewerkt door Carien (27-05-2013 08:27)

:thumb:  :thumb:

wanneer je je taart op laat stijven in de koelkast en er weer uithaalt, komt er een klein beetje condens op, genoeg om de fondant/marsepein vast te laten plakken :)

Ik doe altijd 1e laag heel dun, echt als crumbcoat, op laten stijven en dan de 2e laag eromheen en met een warm gemaakt (onder warme kraan en afdrogen) haaks plamuurmes (gewoon Gamma ;) ) natrekken, wordt altijd strak en geen vegen meer :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

17

Wow, die is mooi strak zeg, SUPER! :thumb:

18

Kun je een taart afgesmeerd met ganache en bekleed met fondant ook invriezen ??

Live life to the max!!!!

19

Whow, mooi strak!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

20

AssieBassie, je kunt ganache prima invriezen, dus ik neem aan dat het met een taart eronder ook moet kunnen  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

21

mooi strak  :Y

Maar ik vind het wel een onwijze laag choco zeg maar nou vind ik choco wel lekker maar toch. Zeker met witte choco word het wel erg zoet vind ik

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

22

De dikte moest ik nog even uitproberen. Het cakeboard onder de taart moet namelijk iets groter zijn dan de taart, zodat je een mooie egale laag ganache krijgt, maar ik denk dat 3 mm groter rondom misschien iets te ruim was. Alhoewel ik niemand hoorde klagen  :D
Ik denk dat als er daarna ook nog fondant overheen gaat het wel erg veel van het goede wordt, dus volgende keer het cakeboard ietsje minder groot, zodat er een mm of 2 op komt  :think:

23

Ik gebruik altijd een board dat dezelfde maat als de pan is.
Te biscuit valt vaak toch iets kleiner uit.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

24

Handige tip, thanx  ;)

25

Ganache is echt ideaal! Ik gebruik een linialen ipv plamuurmes enz.