1

Onderwerp: Decoratie vooraf maken?

Komende donderdag gaat mijn zoontje cupcakes trakteren, in totaal heb ik er zo'n 50 nodig voor jullie waarschijnlijk niet zo'n groot aantal, maar als beginner en ook nog kinderen thuis die aandacht vragen moet ik het even zo goed mogelijk plannen :)
Ik wil woensdag de cupcakes gaan bakken dat is niet zo'n probleem, ik kan er 24 per keer bakken, maar de decoraties van fondant vergen wel wat meer tijd, dus ik zal wel de hele dag zoet zijn. Of is het ook mogelijk dat ik de decoraties komende weekend maak en luchtdicht bewaar zodat ik ze woensdag alleen nog maar op de cupcakes hoef te bevestigen?

2

Re: Decoratie vooraf maken?

Dat kan prima, je kunt ze gerust een week of twee luchtdicht bewaren. Wat ik zelf wel doe, is bakpapier tussen de laagjes, zodat je decoraties niet aan elkaar gaan plakken. Succes ermee!

Tieneke

3

ik maak zze ook vooraf hoor geen probleem

4

Ok, dank je wel
Dat wordt komend weekend dus angry birds puzzelen, maar geeft toch iets meer rust dat ik woensdag niet hoef te stressen
Alleen even kijken hoe ik ze het best kan bewaren

5

Heb je geen grote plastic doos, met een sluitend deksel?

Tieneke

6

Idd gaat prima, heb ik laatst gedaan met 52 kroontjes (die moesten toch ook drogen)

Pluk de dag! fb pagina Angela's taarten en cupcakes. www.facebook.com/AngelasTaartenEnCupcakes

7

Tante Tien schreef:

Tieneke

Moet ik even zoeken maar ik denk dat dat wel moeten lukken alleen zal ik ze waarschijnlijk niet allemaal naast elkaar kunnen leggen, maar is toch een platte decoratie dus moet ook op elkaar kunnen met wat bakpapier ertussen

8

QuSi schreef:
Tante Tien schreef:

Tieneke

Moet ik even zoeken maar ik denk dat dat wel moeten lukken alleen zal ik ze waarschijnlijk niet allemaal naast elkaar kunnen leggen, maar is toch een platte decoratie dus moet ook op elkaar kunnen met wat bakpapier ertussen

Ja, precies zoals ik het zelf ook zou doen. Anders kun je altijd bij Hema een grote doos met deksel gaan kopen. Ze kosten niet zo veel en zulke dozen kun je altijd voor iets anders gebruiken (speelgoed, taartspulletjes enz).

Tieneke

9 Laatst bewerkt door nagelsan (24-05-2013 14:48)

Hoi Tom.

Ik heb je even gemeld bij de moderators, die kunnen hopenlijk even je oproepje verplaatsen naar een eigen topic in een andere rubriek.

Groetjes Sandra.

P.s. zet dan ook even neer waar je vandaan komt en wanneer je het nodig hebt.

Hihi, is in tussentijd net gebeurt zie ik.
sorry  :o

I may not be perfect, but i'm always me

10

Ben blij dat ik er nu al aan begonnen ben, ik ben vandaag de halve dag bezig geweest (wel met tussenpauzes) maar ik heb nu 40 angry birds af komende dag nog een paar andere maken en dan woensdag alleen nog maar bakken en erop leggen. Was wel zeker in de stress gekomen als dit allemaal woensdag had gemoeten ;)

11

Maak je voor de zekerheid wat extra? Voor als er toch iets breekt of zo...

Succes ermee!

Tieneke

12

Ja ik maak er zeker wat meer een angrybird is momenteel al zijn haar verloren zag ik, maar ik kan op woensdag natuurlijk ook nog wat maken als ik echt te kort kom.
En bedankt voor de tip!