1

Onderwerp: Korrelige merengue botercreme, wat doe ik mis

Ik heb vanmorgen merengue botercreme gemaakt en deze was echt super, ik heb hem vervolgens in de koelkas gezet omdat ik hem niet direct nodig had, nu heb ik hem net gebruikt maar ik vind hem een beetje korrelig, de smaak is niet veranders maar dat zijdeachtige is weg.....hoe kan dit?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

2

Re: Korrelige merengue botercreme, wat doe ik mis

dan zit ie in de schift.
dan is ie te koud om mooi te verwerken.

even lichtjes bijverwarmen en weer flink opkloppen tot ie mooi glad is!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

ok, ga ik dat proberen, thanks!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

spidygirl schreef:

dan zit ie in de schift.
dan is ie te koud om mooi te verwerken.

even lichtjes bijverwarmen en weer flink opkloppen tot ie mooi glad is!

Yep!
Als je wacht tot je MBC op kamertemperatuur is en dan pas nog weer opklopt heb je veel minder kans op schiften. Maar meestal komt het na lang kloppen alsnog wel weer bij elkaar.

5

Bc die je in de koelkast en/of vriezer hebt bewaard moet je altijd even opkloppen voordat je deze gaat gebruiken  :Y

6

esther, dat weet ik wel, maar deze bc heb ik voor het eerst gemaakt,dus vandaar mijn vraag

7

Ok, maar tussen bc en mbc zit geen verschil mbt het bewaren, ontdooien enz . Is mijn ervaring. Er zit toch bij beide boter in?  ;)