1

Onderwerp: mini bruidstaartjes

Vraagje...

Als je 150 mini bruidstaartje moet maken, wat zou dan het snelste en makkelijkste zijn?
Kapsel bakken, vullen en dan ronde mini taartjes eruit steken, afsmeren* en bekleden
OF
zo'n speciale bakpan aanschaffen voor mini taartjes, dus per 16 gelijk bakken, dan vullen, afsmeren en bekleden?

* bij de uigestoken taartjes, deze zijn natuurlijk niet zo straks aan de buitenzijde, dan afsmeren met ganache of bc?
* afsmeren met ganache, werkt dat precies zo als met bc of overgieten jullie dan eerst het taartje met ganache en dan vervolgens straks trekken met een spatel?

Of hebben jullie een ander idee of tip?

Groetjes Mimi

2

Re: mini bruidstaartjes

Niemand ????  :/

Groetjes Mimi

3

ik denk een vorm kopen. lijkt me sneller gaan dan uitsteken. ik doe wachten tot de ganache is afgekoeld..pasta dikte en daarna maak ik de spatel warm om het strak te maken

4

Dus je denkt dat 150 mini taartjes sneller te vullen is dan een grote taart gevuld en wel uitsteken en dan afsmeren en bekleden.

De ganache, giet je deze dan eerst over de taartjes en dan gladstrijken met een warme spatel of smeer je dit net zo als bc af en dan gladstrijken met een warme spatel?

Groetjes Mimi

5 Laatst bewerkt door monique69 (26-05-2013 19:00)

eh..nee denk toch eerder dat vullen en dan uitsteken vlugger gaat. ik smeer het af net al bc en daarna met een warme spatel na strijken. maar mss is het als de ganache nog warm is wel makkelijker... :think:  in ieder geval heb je een upje hopelijk reageren er meer :)