Annemieke83 schreef:Wauw!! ontzettend mooi!! Ik mag binnenkort ook een one-direction taartje maken, als je het goed vindt zou ik hem grotendeels na willen maken?
Ik heb echter nog wel een paar vraagjes, hoop dat je deze zou kunnen/willen beantwoorden?
- Heb je de dertien van fondant en tylose gemaakt? En hoelang heb je hem laten uitharden? Hoe heb je het vervolgens op de taart bevestigd?
- Ik ga de taart op een zaterdagochtend maken, hij wordt begin van de middag gehaald en een dag later is pas het feest. Kan het geen kwaad dat de frostyplaatjes zolang op de taart zitten? (i.v.m uitlopen van kleuren e.d?)
- En blijft de dertien op de taart wel "hard" in de koelkast? Of heb ik kans op "inzakken" van de cijfers?
Hoop op een reactie van je. Groetjes Annemieke
Sorry voor mijn late reactie!!! Dank je wel complimentjes!
De 13 heb ik van gumpast egemaakt. Dat is extra snel hard maar je kunt ook fondant mengen met tylose. Een sateprikker ligt nat maken en erin duwen. Het is dan na 1 dag meestal wel hard genoeg.
De frosty kan er best lang opzitten maar in de koeling weet ik het niet zeker. ik kan me voorstellen dat het condens in de koelkast de inkt aantast. Misschien kan je dit anders even uitproberen met een klein stukje en dit gewoon in de koelkast leggen.
De cijfers zou ik zelf ook buiten de koeling houden en er pas insteken als je de taart gaat 'opdienen'.
Veel succes!