1

Onderwerp: Help! Afsmeren met buttercream icing

.... dat is de vraag van mijn klant.

De taart bekleden met buttercream icing ipv fondant.

Welk recept moet ik dan gebruiken?

Ik ga ook nog wel even googlen, maar ik dacht ... ik vraag het hierook alvast.

Veel dank voor jullie reacties!

Re: Help! Afsmeren met buttercream icing

Ik heb toevallig gisteren een taart gemaakt met alleen botercreme:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=224242

Ik heb gewone botercreme van de mix gebruikt, met iets meer poedersuiker voor de stevigheid. Maar merenguebotercreme is er ook erg lekker en geschikt voor  :Y

3

Re: Help! Afsmeren met buttercream icing

Je kunt ook deze gebruiken:
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/193/Buttercream/

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: Help! Afsmeren met buttercream icing

Of witte chocolade-buttercream: mmm.... kijk op de website van witon onder white chocolate buttercream. Deze wordt lekker stevig en smaakt... naar witte chocolade!

Tieneke

Re: Help! Afsmeren met buttercream icing

Tante Tien schreef:

Of witte chocolade-buttercream: mmm.... kijk op de website van witon onder white chocolate buttercream. Deze wordt lekker stevig en smaakt... naar witte chocolade!

Tieneke

deze lijkt me ook errug lekekr alleen mijn engels is niet zo goed dat ik snap wat er staat hahaa

6

Re: Help! Afsmeren met buttercream icing

Zal ik even helpen dan, ik heb het gisteren nog gemaakt, het is een half recept dan he? Anders heb je genoeg voor 4 taarten tegelijk. Je hebt wel een cupmaatje nodig, te krijgen bij AH, en anders moet je even googlen over de hoeveelheid in grammen omgerekend vanaf cups.

Het gaat als volgt:

Eerst 250 gram witte chocolade au-bain-marie smelten en wat laten afkoelen.
In flinke kom halve cup roomboter en halve cup crisco romig kloppen. Daarna cup voor cup in totaal 4 cups suikerbakkerspoeder erbij kloppen. Daarna wordt het droog en korrelig, dus een kwart cup melk erbij kloppen en ik doe altijd een flinke snuf zout om het zoet er wat af te halen en iets pit te geven. Tenslotte de afgekoelde chocolade erdoor kloppen en nog even flink luchtig kloppen. Je kunt het meteen gaan gebruiken om af te smeren.

Succes ermee,

Tieneke

Re: Help! Afsmeren met buttercream icing

dank je klinkt heerlijk

kun je hem dan ook nog bekleden met fondant of word dat te

8

Re: Help! Afsmeren met buttercream icing

Nee, dat wordt te inderdaad. Het is ook niet nodig, de laag wordt een beetje hard/droogt wat op. Je kunt er wel decoraties van fondant op plakken.

9

Re: Help! Afsmeren met buttercream icing

Ik ga zoiets ook eens proberen.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

10

Re: Help! Afsmeren met buttercream icing

Het is echt gaaf om te doen. Je kunt eventueel Wilton-1 volgen om het afsmeren goed te leren, maar je kunt ook op youtube filmpjes kijken. Belangrijk is je een flinke blob creme op je taart doet, dat je je spatel heen en weer beweegt en probeert je taart niet te raken maar er altijd creme tussen houdt. En altijd twee lagen: de eerste om de kruimels vast te plakken en de tweede om een kruimelvrije mooie laag te krijgen.

Succes!

Tieneke