1

Onderwerp: Heerlijke Brownies

Hier een recept voor heerlijk smeuige brownies:

http://farm3.static.flickr.com/2580/5843610690_002128b296_z.jpg

150 g pure of bittere chocolade
150 g roomboter (blue band vloeibaar light werkt ook bijzonder goed)
125 g suiker
125 g basterdsuiker (lichtbruine)
1 zakje vanillesuiker
150 g zelfrijzend bakmeel
1/2 theelepel zout
4 eieren (middel groot)
1 eetlepel boter of margarine om in te vetten
1 eetlepel bloem om te bestuiven

Oven voorverwarmen op 175 oC of gasovenstand 3.

Bakvorm invetten en bestrooien met bloem. Bakpapier op bodem van vorm leggen en invetten. Chocolade in stukken breken. In kleine pan met dikke bodem op laag vuur boter en chocolade smelten, regelmatig roeren. Van vuur af suiker, basterdsuiker en vanillesuiker door chocolade roeren. Bakmeel en zout door chocolademengsel roeren. Eieren één voor één al roerend toevoegen. Beslag in vorm scheppen en glad strijken. In midden van oven brownie in 30 à 35 minuten gaar bakken. Binnenkant moet smeuïg zijn, niet te droog. Brownie ca. 30 minuten in vorm laten afkoelen. Zijkanten lossnijden, rooster op vorm leggen, samen keren en brownie op rooster storten. Bakpapier verwijderen en brownie verder laten afkoelen. Brownie in 16 à 20 vierkanten snijden.

Variaties: Voeg 50 g gehakte pecannoten of walnoten toe en verdeel ook over de bovenkant halve pecannoten of walnoten.

Het recept komt van de AH site. Heb hem al vaak gemaakt en hij is echt heerlijk en mislukt nooit.

2

Re: Heerlijke Brownies

Zien er goed uit! die ga ik morgen maar eens proberen :9

Re: Heerlijke Brownies

net gemaakt en hier vielen ze behoorlijk goed in de smaak.

groetjes  patries.....wil alles ook zo mooi kunnen

Re: Heerlijke Brownies

net gemaakt en hier vielen ze behoorlijk goed in de smaak.

groetjes  patries.....wil alles ook zo mooi kunnen

5

Re: Heerlijke Brownies

Vandaag lepelgebakjes gemaakt met dit recept,gecombineerd met nougatvulling.Waren erg lekker! :9

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

6

Re: Heerlijke Brownies

hhhhmmmmm ga het proberen! :9

7

Re: Heerlijke Brownies

die ga ik zeker proberen!!  :9

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

8

Re: Heerlijke Brownies

ik maak ook heel dikwijls brownies voor de voetbalploeg van zoonlief,maar dat lijkt me ook een heerlijk recept wat ik zeker ga uitproberen.Toppie  :thumb: