1

Onderwerp: Eerste stapeltaart 2 lagen om te beginnen

Hallo,

Ik heb afgelopen weekend een 2 lagen stapeltaart gemaakt voor een dame die 60 is geworden en die van kleurjes houdt.

Heb hem gestapeld vervoerd van Etten-Leur naar Rotterdam en zweette peentjes tijdens de rit.
Het satijnen lint had ik wel moeite mee om dat strak rond de taart te krijgen, iemand tips?

Gelukkig is hij ongeschonden aangekomen, heb wel voorzichtig gereden.
E de jarige was er heel erg blij mee!

Dit is um geworden:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KRKKIRFN-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PE44MQNP-D.jpg

Re: Eerste stapeltaart 2 lagen om te beginnen

Mooie strakke taart! Waarmee heb je hem afgesmeerd? :)

3

DotjeSlagroom schreef:

Hoi,

Dank je! Sinds kort heb ik de techniek om mijn taarten strak te krijgen eindelijk onder de knie.
Ik doe het volgende:
Goed afsmeren met botercreme, en dan niet te dun, iets dikker en er voor zorgen dat de randen goed haaks lopen. Dan in de koelkast voor ruim 3 kwartier.
Daarna fondant. Fondant niet te dun maken, anders krijg je bubbels en kan het doorschijnen.
Goed gladstrijken. Ik doe dat eerst met mn handen en maak met mn handen de rand strak, niet te hard drukken.
Als laatste ga ik er overheen met de smoother.

Ik heb een youtube filmpje gezien van een professional die de randen ook eerst met zn handen goed strak maakt. Je maakt ahw van 2 handen een smoother. Let op dat je niet te hard drukt, dat is de kunst.
Probeer het maar eens, je zult zien dat dit werkt!

Succes!!
Groetjes Paulien

4

DotjeSlagroom schreef:

Hoi,

Dank je! Sinds kort heb ik de techniek om mijn taarten strak te krijgen eindelijk onder de knie.
Ik doe het volgende:
Goed afsmeren met botercreme, en dan niet te dun, iets dikker en er voor zorgen dat de randen goed haaks lopen. Dan in de koelkast voor ruim 3 kwartier.
Daarna fondant. Fondant niet te dun maken, anders krijg je bubbels en kan het doorschijnen.
Goed gladstrijken. Ik doe dat eerst met mn handen en maak met mn handen de rand strak, niet te hard drukken.
Als laatste ga ik er overheen met de smoother.

Ik heb een youtube filmpje gezien van een professional die de randen ook eerst met zn handen goed strak maakt. Je maakt ahw van 2 handen een smoother. Let op dat je niet te hard drukt, dat is de kunst.
Probeer het maar eens, je zult zien dat dit werkt!

Succes!!
Groetjes Paulien