1

Onderwerp: Meringue botercreme schift op de taart

Wie oh wie kan mij helpen. Ik heb vandaag voor het eerst de meringue botercreme gemaakt. In eerste instantie schifte die, maar na verwarmen met een föhn tijdens het mixen kwam het gelukkig allemaal goed. Ik had een mooi zijdezacht goedje. Dit heb ik op mijn cake gesmeerd, ik wil er geen fondant meer over doen, maar het bij de botercreme laten. Maar nu lijkt het wel of de crème schift op de cake.... De cake staat al een aantal uur in de koelkast, maar het lijkt niet echt beter te worden. Als ik de botercreme netter wil bijwerken zodat het een glad oppervlak wordt, schuift het zo van de cake af. En dat terwijl de crème die ik over heb in een bakje in de koelkast netjes hard wordt... Ik snap niet waar het fout gaat, misschien iemand een idee?..

Alvast heel erg bedankt!

Mijke

2

Re: Meringue botercreme schift op de taart

... :think: wat een vreemd verhaal.....
is het cake of biscuit?
waarom staat het in de koelkast? misschien teveel condens (dat heb je niet in een bakje)?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Re: Meringue botercreme schift op de taart

Het is cake... Ik wilde gaan oefenen met Royal icing op een taart dus dacht...even snel een cakeje met crème....dat viel dus tegen haha. Ik dacht en las ook, dat de botercreme hard wordt in de koelkast...

4

Re: Meringue botercreme schift op de taart

Het is cake... Ik wilde gaan oefenen met Royal icing op een taart dus dacht...even snel een cakeje met crème....dat viel dus tegen haha. Ik dacht en las ook, dat de botercreme hard wordt in de koelkast...

5

Re: Meringue botercreme schift op de taart

:Y dat wordt 't ook... normaal dan....
:think: welke boter heb je gebruikt?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Re: Meringue botercreme schift op de taart

Vind het ook vreemd.... :think:
Was de cake wel goed afgekoeld toen je de mbc erop deed?

7

Re: Meringue botercreme schift op de taart

Ik heb roomboter gebruikt. Het vreemde is gebleven. Ik heb er snel fondant over gedaan en samen met mijn ouders opgegeten. Binnenkort probeer ik het weer opnieuw. Kijken of ik toch ergens iets fout gedaan heb... al zou ik het nu niet meer weten haha. Bedankt voor jullie reacties!!