1

Onderwerp: [antwoord gezocht] welke plastic zakken?

Hallo,
Ik lees nogal eens op het forum dat gebakken taarten ingevroren worden in plastic zakken in de diepvries. Nou vraag ik me eigenlijk al een poosje af: wat voor zakken gebruiken jullie hiervoor?
diepvrieszakken (maar daar past geen 25 cm taart in) pedaalemmerzakken of
nog andere zakken.
Tot nu toe doe ik het dus in een diepvrieszak, maar dan kom ik dus met de 25 cm in de knoei.
Ik hoor van jullie graag wat tips en ideeën en antwoorden....

Alvast bedankt!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

2

Re: [antwoord gezocht] welke plastic zakken?

Ik vries niet snel een biscuit in, maar als...dan gebruik ik pedaalemmerzakken....
Die gebruik ik ook als ik m'n biscuit gebakken heb en voldoende afgekoeld is om het biscuit de volgende dag af te werken tot een taart. Mijn droge biscuit bewaar ik dan dus buiten de ijskast (is één nachtje)...door de pedaalemmerzak droogt het biscuit niet uit...

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

3

gewoon vershoudfolie gebruiken

Ik vries biscuits altijd in en dat doe ik in pedaalemmerzakken. Biscuit er in, lucht uit de zak zuigen (sorry, klinkt n beetje raar) en goed afsluiten. Biscuit haal ik pas uit de zak als ie bijna ontdooid is en dan verwerk ik m.

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

5

Ik gebruik gewoon dunne 20 liter pedaalemmerzakken.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

6

vershoud folie of pedaalemmer zaken

Ik vries bijna nooit iets in , maar als ik invries dan wikkel de biscuit eerst in met aluminium folie of plastic folie en daarna doe ik er een pedaalemmer zak omheen, die zakken haal ik meestal bij de Aldi.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! grtz Mariëlle

8

ik doe ook altijd eerst in aluminium folie en dan in een pendaal emmer zak. met zo weinig mogelijk lucht.  :Y

It's a piece of.. Cake <3