1

Onderwerp: wordt marsefond wél hard?

Hoi Allemaal

Ik moet voor zaterdag een stapeltje maken met marsepein erop.
Alleen, er moet een grote strik op en ik weet dat marsepein hier niet hard genoeg wordt, maar om nou alleen daarvoor fondant te gaan gebruiken, vind ik een beetje raar. Ik dacht dus dat een mengeling beter zou zijn, maar dan moet het wel hard worden....Ik heb tylose in huis....

Thanks!
Groetjes Annet

2

Re: wordt marsefond wél hard?

het wordt nooit zo hard als puur fondant, maar wel duidelijk harder dan marsepein. maar het duurt best wel lang. uiteraard weer afhankelijk van de verhouding fondant/marsepein. hoe meer fondant, hoe sneller en hoe harder het uithardt

maar wat is er raar aan een strik van fondant op een marsepeintaart?

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Re: wordt marsefond wél hard?

Nou ja, op zich niets, maar als iemand marsepein bestelt en ik doe er een strik van fondant op, is dat toch een beetje raar vind ik.... dus ik zocht naar een oplossing....

4

Re: wordt marsefond wél hard?

kun je toch gewoon uitleggen: dat de bekleding marsepein is, maar dat  als ze een strik willen, dat die van fondant wordt, omdat dat met marsepein niet te maken is

maar wat voor strik moet het worden? want een lussenstrik kun je niet met marsepein maken, maar een gewone wel
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MJBMOE4Z.jpg op deze taart zijn alle strikken van marsepein.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)