1

Onderwerp: Flugel vulling

Hoi dames!

Ik heb een vraagje. Over een week ga ik samen met mijn zusje een Flugel-taart maken voor een vriendinnetje van haar. De bekleding is logisch: het etiket van een flugel-flesje. Maar het leek ons ook leuk om in de taart zelf een vulling te doen die de smaak heeft van flugel, of er in ieder geval iets van weg heeft. Hoe zouden we dit kunnen doen? Ik heb al wel een aantal taarten gemaakt, maar zo'n spannende vulling heb ik nog nooit geprobeerd haha. Zou ik er gewoon flugel door banketbakkersroom kunnen gooien? Of gaat dat niet werken?

En als het ons lukt een flugel vulling te maken, wat zou hier nog meer mee 'matchen' als 2e vulling?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!

Alvast bedankt en groetjes,

Anne

2

Re: Flugel vulling

Volgens mij heb je speciale custard poeder om banketbakkers room te maken die je niet hoeft te koken. (zo blijft de alcohol smaak behouden) ik weet alleen niet waar ze die verkopen. en ik zou dan ook niet de gehele hoeveelheid vocht (waarschijnlijk melk) vervangen door flugel. (dan wordt het een zatlappen taart  :) )
misschien kan je het maken op dezelfde manier waarop de champange creme maken? Er bestaat vast wel ergens een receptje!

En ik heb geen idee waarmee je het zou kunnen combineren..
Veel succes er mee!

It's a piece of.. Cake <3

3

bij botercreme die je met mix maakt kun je (een deel van) het water vervangen door andere vloeistoffen. zo wordt bijv. champagnecreme gemaakt.
je zou dus een deel van het volume water kunnen vervangen door flugel.

wil je dat niet, dan zou je ook kunnen tremperen met flugel

wat voor smaak je erbij moet doen, kan ik niet mee helpen, want ik heb geen idee waar flugel naar smaakt.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

Oh dat champagnecreme als voorbeeld nemen is een goed idee! Ga zo receptjes zoeken. Bedankt voor de tips alvast!

flugel heeft toch beetje een nep aardbeiensmaak? misschiend at erin verwerken..

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby