Onderwerp: Vierkante bakvorm 40x40 - tips gevraagd

Mijn vriendin is net bevallen van een meisje, en ze heeft mij gevraagd een taart voor haar te maken voor haar kraamfeest. Voor zover niets vreemds.
Haar bakvorm is vierkant, 40x40 cm. Nu zie ik op de website dat ik er 1020 gram biscuit, 15 eieren en 100 ml. water in moet doen. Er kunnen dan ook 54 stukjes uit.

Nu staat er geen berekening van hoeveel vulling, dus heb ik de hoeveelheden van de 20x20 vorm vier keer gedaan (immers, er gaan 4 20x20 vormen in die van 40x40).
Dan kom ik uit op 1500 gram marsepein, totaal 2500 gram vulling en 1200 gram afsmeer. Dat is echt heel veel!!! Klopt mijn berekening wel??

En: hebben jullie tips om het biscuit gaar te bakken. Hoe lang moet hij in de oven?

2

Re: Vierkante bakvorm 40x40 - tips gevraagd

dat denk ik wel het zijn 54 stukjes
dat is ook heel veel
wellicht hou je wat over omdat je natuurlijk een berekening hebt van 4x20x20   en je maakt maar 1 taart en geen 4 je hoeft dus minder zijdes af te smeren
snap je het nog [het is niet op te schrijven hoe ik het bedoel ]
succes

3 Laatst bewerkt door Cachette de Paulette (22-05-2013 12:06)

Ja hoor ik snap je, hihi :thumb:

Het moet zijn: 2x de 20x20 taart om de afsmeer-hoeveelheid te berekenen. Dat wordt dan 640 gram afsmeer.

Niemand andere tips, hoe lang hij in de oven moet bijvoorbeeld?

5

staat dat niet bij de tabel?
Zo niet probeer het 50 min. ofzo en prik er tussendoor ff in dan merk je vanzelf wanneer die klaar is