Onderwerp: Taart buiten koeling
Hoi!
Tijd geleden dat ik op het forum was, ik maak bijna geen taarten meer maar alleen nog voor mijn eigen zoontje en andere dierbaren. Deze week mag ik een bruidstaart maken voor mijn vriendin. Het wordt een 3 (of 4) laagse stapeltaart. Ik ga vulling gebruiken die je buiten de koeling kan bewaren.
Ik ga voor het eerst in tijden weer werken met fondant (omdat de bruid marsepein niet lekker vindt). Nu zal ik de taart opgestapeld en al in mijn koelkast bewaren. Dit was met marsepein nooit een probleem, ik hoop het fondant ook niet?
Verder zal ik de taart donderdagavond brengen naar het huis van het bruidspaar. De taart zal de dag erna, vrijdagmiddag, aangesneden worden. Ze hebben zelf geen ruimte voor de taart in een koeling (en ik kan hem vrijdag niet meer brengen) dus de taart zal iets minder dan 24 uur buiten de koeling staan. Ik zal vullingen gebruiken op basis van botercreme, chocola en jam (en evt. kersenvlaaivulling uit pot/blik). Is het geen probleem dat dit dan een dagje buiten de koeling staat?
Alvast bedankt en groetjes Danielle