1

Onderwerp: nog steeds niet ggrrr

ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om een taart te bakken zonder bult.. af gelopen week een paar keer geprobeerd.
andere bakvorm geprobeerd dat ging helemaal niet wou hem gisteren storten valt verdorie de hele taart in 3 stukken (kinderen wel blij) hij was wel erg lekker

voor morgen avond heb ik een taart nodig en word nu toch wel vervelend er van ggrrrr

denk dat ik maar voor de zekerheid een bodem koop :(

Ben dyslectisch en hoop dat niemand mij daar op afrekent…
Taarten bakken is gewoon heel erg leuk!!!

Re: nog steeds niet ggrrr

De bult gewoon afsnijden, kan natuurlijk altijd nog.
Ik zelf gebruik geen mix, dus weet niet of het vergelijkbaar is, maar bij mij werken oplopende temperaturen altijd goed. Starten met 15 min 140, dan 15 min 160, dan nog enkele minuten 170-180.
Ik ken mensen die goede ervaring hebben met de bake-even strips voor dit probleem.

Succes voor morgen!

3

ik bak nu ook met gewoon goedkoop meel.. smaakt beter vind ik..

ja dat afsnijden kan ook maar had zo graag een mooie rechte boven/onderkant gewilt...

Ja, veel lekkerder, he!  :)

Had je de oplopende temperaturen al eens uitgeprobeerd?

5

Denk dat je oven te heet staat. Beter langer op lage temperatuur, dan (te) kort op hoog  :Y

6

Ik lees in je bericht niet of je met mix bakt of eerst met mix en nu met eigen recept? Ik wilde de bake even strips ook aanraden, omdat die er voor zorgen dat de taart gelijkmatiger rijst. Een bult betekent dat de buitenkant al gaar is, maar de binnenkant nog aan het rijzen is. Die kan dan nergens anders heen dan omhoog.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Bak je met boven en onder warmte of hete lucht?Als ik bak met hete lucht heb ik een bult en boven en onder warmte is hij mooi gelijk!

8

ja vind ik echt veel lekkerdere en veel goedkoper!
kilo kost dan maar 80 cent ofzo... en ik krijg hem veel luchtiger

ga het morgen eens proberen op een lagere temp..
en anders oplopend..
en heeft iemand misschien een linkje van die bakestrips?
al vast bedankt!

maar morgen eerst 46 cupcakes voor school maken die zijn wel leuk en lekker geworden heb ze gekleurd met kleurstof knal roze en tiffany blauw :d