1

Onderwerp: kleuren van candymelt/babymelts

Wie kan mij vertellen hoe je babymelts/candymelts kan kleuren?

Ik heb het geprobeerd maar het werd 1 grote klomp, nog een flesje spul toegevoegd (beetje bij beetje) dat is om bij de chocolade te gebruiken als je deze kleurt (kan ff niet op de naam komen). Werd wel iets dunner maar niet om te dippen.

Ik heb alleen roze, wit en bruin in huis en wil blauw maken, wie heeft dé tip voor mij?

alvast bedankt

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

Re: kleuren van candymelt/babymelts

Ik meng altijd wat kleurstof van americolor met americolor flo-coat. Dat voeg ik toe aan de gesmolten chocolade.

3

Candy colors gebruiken of poeder. In ieder geval niet iets wat op waterbasis is.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Kan uit je berichtje niet opmaken welke volgorde je hebt aangehouden maar je moet iig éérst de flo coat toevoegen aan de basis, goed mengen en daarna pas de kleurstof toevoegen.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

En dan steeds opnieuw eerst vijf druppels flowcoat, mengen, 1 druppel kleurstof, mengen - totdat je de goede kleur hebt

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

6

ok bedankt voor de uitleg :o , had ik misschien eerst moeten kijken/opzoeken.

Had sugarflair extra rood gemengd door de candymelts, toen werd het een bonk, daarna idd flowcoat toegevoegd.
Voor blauw heb ik wilton en americolor in huis. Ik gebruikte nu babymelts.

anders misschien toch wilton gekleurde melts proberen maar hoor/lees daar niet hele positieve verhalen over mbt vloeibaarheid.

werken cacaoboter drops ook of is dat alleen voor echte chocolade?

7

Cacaoboter drops werken prima. Eerst je (candy) melts smelten en als je dan de substantie te dik vind, naar believen cacaoboter drops toevoegen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Kijk anders ook hier even?

http://www.youtube.com/watch?v=Na6n6fgDcYw

9

marianne en annick bedankt, soort kleurstof maak dus niet uit