1 Laatst bewerkt door LiliCuracao (12-05-2013 11:45)

Onderwerp: Mijn eerste puzzeltaartje: Nijntje! Graag tips...

http://img838.imageshack.us/img838/734/img1976k.jpg

Mijn kleine meid werd 1 afgelopen vrijdag  :)  *D

Brandt maar los! Ik heb volgens de tutorial het plaatje vantevoren gemaakt en tussen 2 plastic laagjes bewaard, het werd redelijk hard naar mijn zin, is dat ook de bedoeling? En hoe krijgen jullie die strakke zwarte lijntjes om en tussen het plaatje?

2

Re: Mijn eerste puzzeltaartje: Nijntje! Graag tips...

Het ziet er héél erg leuk uit)))
Ikzelf heb nog steeds geen puzzeltaart gemaakt maar de lijntjes denk ik worden met de gun gemaakt met het kleinste gaatje en dan erop gedaan (ik denk dat toch). Ik zou het zo doen.

Fanny

3

Ik heb het 10x over gelezen of ik het nou mis heb, maar ik wil het toch eens vragen: Dat is toch hello kitty?
Omdat er in de titel Nijntje staat.... :think:

4

Ik zie inderdaad een Hello Kitty ipv Nijntje  ;)
Zwarte lijntjes kan je heel strak maken met een sugargun.
Als je geen zwarte lijntjes wil gebruiken is het mooi om de onderdelen strak tegen elkaar aan de leggen.
Eventueel wat dikte verschil in onderdelen, zodat je een meer 3D effect krijgt.
Heb nu een aantal puzzels gemaakt..het is echt priegelwerk. Maar oefening baart kunst!
Je HK is heel duidelijk herkenbaar en goed in verhouding. Lieve taart!
En natuurlijk van harte met de allereerste verjaardag van je kleine meid !  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

5

Idelet schreef:

Ik heb het 10x over gelezen of ik het nou mis heb, maar ik wil het toch eens vragen: Dat is toch hello kitty?
Omdat er in de titel Nijntje staat.... :think:

ik was ook al wat van slag...ben ik nou...nee toch niet....zwarte lijntjes met de sugargun/knofpers en beter aansluiten van de onderdelen/armen en benen etc. Je kunt een kleurplaat downloaden en uit printen en dan knippen en op je fondant/marsepein leggen en uitsnijden

Taart Smakelijk is de naam

6

Ik zie ook hello kitty  ;)

Persoonlijk had ik alles gewoon tegen elkaar aangelegd als je geen zwarte lijnen erom heen doet.
Ik werk meestal zonder zwarte lijnen en plak alles tegen elkaar aan als geheel (of het plaatje moet echt zo zijn met zwarte lijntjes)

Een leek op taart gebied maar hoop veel te leren hier !

7

Puzzeltaarten vind ik erg leuk! Ik print een kleurplaat uit, twee keer.
Eentje knip ik alles van los. Dat legnik danop het fondant, en snij het precies uit. Ik heb het voorbeeld nog van de andere kleurplaat. Dan puzzel ik hem meteen op de reeds beklede taart. Zo wordt ie heel mooi en precies gelijkend.
Groetjes, en bakze!

8

Hahahahah ik lig hier helemaal in een scheur  :D Hello Kitty natuurlijk hahahahaha

Ahum, maar even serieus dus: zo heb ik het ook gemaakt, maar die lijntjes daar twijfelde ik over. Volgende keer leg ik alle stukjes tegen mekaar aan..