1

Onderwerp: Klassiek met roosjes voor 90-jarige grootoma

Morgen wordt de oma van mijn schoonzusje 90. Belt mijn schoonzusje op of ik nog een adresje weet waar ze een taartje en 20 cupcakes kan bestellen. Normaal bak ik de taartjes in de familie. Dus ik...nou...uh...bij mij???...
De lieverd voelde zich bezwaard om mij te vragen omdat we net terug zijn van vakantie en nogal last hebben van een jetlag. Maar vakantie betekent ook: geen bakactiviteiten! :s Dus heb haar even duidelijk verteld dat ik al 2 weken "(bak)droog sta"  ;) en deze opdracht dus graag doe  :lol:  :lol:

We hebben gekozen voor een klassiek taartje met rozen en bijpassende cupcakes met toef.

Het taartje: 15 cm amandelbiscuit, 3 keer gevuld met champagnecrème en afgewerkt met marsepein. De roosjes zijn gemaakt van gumpaste/fondant (verhouding 1:1)

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/969124_601851153168172_744202523_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/263376_601851149834839_941994533_n.jpg

De cupcakes: vanillecupcakes met twee verschillende toeven, vanille crème en witte chocolade crème. Beiden naar recept van rudolph van Veen

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/405600_601850896501531_34056136_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/922745_601850893168198_1591196693_n.jpg

2

Re: Klassiek met roosjes voor 90-jarige grootoma

Super mooi!

3

Chic, mooie kleuren bij elkaar  :thumb:

4 Laatst bewerkt door djehr (18-05-2013 21:00)

Tamataartje schreef:

Chic, mooie kleuren bij elkaar  :thumb:

Dank je  :)
Die kleuren was nog wel een gedoe. Ik wilde graag crème. Dus had wit met een piepklein beetje bruin gedaan. Ik dacht dat wordt beige. maar dat werd dus een beetje rossig. En toen zag ik de bloemstukjes met witte rozen die op de tafel als versiering komen en die waren toch een beetje gelig. Dus toen wit gemengd met een beetje geel en dan krijg je dit. Vond het zelf ook een mooie combi met wit. Een blijvertje  :D

Prachtig.

www.taartenetalage.nl,
De foto etalage van mijn taarten.

6

Erg mooi!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

Erg mooi en zeer klassiek :Y , hou ik ook wel van, zal de oma van je schoonzusje vast prachtig vinden :thumb: mooi opdrachtje :thumb:

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! grtz Mariëlle

8

Mooi, klassiek en chique. Mooie roosjes ook  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

9

Het ging deze keer eindelijk goed met de roosjes. En eigenlijk best snel  :Y . Moet het denk ik gewoon vaker doen  :D

10

wat een mooie taart en cupcakes  :thumb:

11

zeker vaker doen
zien er goed uit en idd de kleur is ook mooi
en heb je ook nog in een korte tijd gedaan dan

Prachtig taartje  :thumb:

13 Laatst bewerkt door taartjesdroom (19-05-2013 09:20)

Haha, "droog sta"  :lol: 

Prachtig taartje en inderdaad een hele stijlvolle kleur. Je rozen zijn ook heel mooi.

14

taartjesdroom schreef:

Haha, "droog sta"  :lol:

:D

15

Prachtig gedaan  :Y
Viond de kleur erg mooi.

Voor cake-pops, cake-ijsjes, cup-cakes, en taarten
www.sweettreats.jouwweb.nl

16

Erg mooi!

* * * Have your cake and eat it too * * *

17

Prachtig taartje, heel mooi!

Elke taart is een feestje waard!!   Groetjes, Nancy
www.facebook.com/opentoptaart. :-)

18

Wauw mooi hoor die kleuren! En ik ben zo jaloers op je roosjes, dat zou ik ook graag leren.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

19

Wow, prachtig!! Chique en mooi!

.. Want taart kan altijd!!

20

Super mooi!

Taart!!

21

prachtig!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

22

Heel mooi !!!

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

23

Heel erg mooi...  :Y

24

Heel erg mooi Djher....
En ik lees dat je voor je toef ook (net als ik) het recept van Rudolph gebruikt...dat is dus boter met bbr....en ook jij plakt er een bloemetje van fondant op....is het bloemetje netjes gebleven...ik bedoel..niet gaan smelten dus??

Heel mooie kleuren, klassiek, ik houd hier erg van...

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

25

Ik vind het een mooie crème die je krijgt met het recept van Rudolph. De witte chocolade crème vond ik wel erg machtig. Ik heb de toeven zaterdagavond gespoten en de pareltjes er op gedaan. De bloemetjes pas de zondag vlak voordat ze opgehaald zouden worden. Ik was niet zo zeer bang voor smelten maar wel voor inzakken van de bloemetjes door het vochtige milieu van de koelkast.