1

Onderwerp: Frosty plakken op fondant

Ik wil frosty plakken op fondant en laten uitharden d.m.v. tylose. Kan dat gewoon?

May the cakes be ever in your flavor!

2

Re: Frosty plakken op fondant

Volgens mij kan dat wel. Afhankelijk waarvoor je het nodig hebt kun je ook op icingsheets printen dan heb je gelijk al een steviger onderlaag. Dit kun je ook rechtop zetten.

3

ik print zelf niet, ik heb het laten printen. Maar ik moet een printje rechtop zetten dus had bedacht dit op fondant te plakken met een beetje water en dat uit te laten harden.

May the cakes be ever in your flavor!

4

Ik plak zelf mijn frostysheets altijd met tyloselijm op fondant. Je kunt het prima daarop laten uitharden. Als je hem lang van tevoren maakt, zorg er dan wel voor dat je hem in bijv. een (kartonnen) taartdoos bewaart zodat de kleur van je print niet achteruit loopt.
Hou er wel rekening mee dat je print na het drogen wat makkelijker beschadigt. Het kan brokkelig worden. De fondantlaag beschermt hem wel, maar wees er wel voorzichtig mee.

5

Ik ben met hetzelfde principe bezig. Gisteravond 2 sterren gemaakt van fondat en die zilver gespoten....dit ligt nu een nachtje te drogen. Ik heb foto's op icing-sheets...die wil ik vandaag op de sterren plakken en dan verder laten uitharden.

Volgende week zondag heb ik communie, en daar komt de ster rechtop op te staan.

is een weekje genoeg om het uit te harden? Ik heb overigens geen tylose gebruikt.

Ik lees ook wel eens dat ze het in de oven sneller laten uitharden....als ik dat zou doen, dan denk ik zónder de icing sheet of niet? De icing sheet pas daarna erop plakken??

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery