Onderwerp: 3x een verjaardagstaart, 1 door dochter gedecoreerd
afgelopen week was ik jarig, en dochterlief (8) wilde me verrassen door zelf een taart te bekleden en decoreren. Uiteidenlijk hebben we er samen een projectje van gemaakt. Wat was ze trots op haar resultaat: 
aangezien ze gek is op de chocostrooisels van Dr. Oetker, heeft ze daar de zijkant maar mee gedecoreerd..
naar haar eigen idee mocht mama de roos maken, want "die vond ze toch wel lastig"
gevuld met een appelvulling en slagroom
(hier van het forum)
Zelf heb ik voor het eerst met de reliefmat gewerkt. K denk dat ik het fondant te dun had uitgerold. de bekleding wilde er aan de zijkanten niet echt mooi omheen. èn ik had achterna nog wat meer kleurtjes dust willen hebben, zodat ik meer reliefjes kon dusten. 
de zijkant wilde dus niet mooi worden, daarom helaas ook een noodgreep moeten doen met een rand...
qua kleuren was het wel helemaal mijn ding! gevuld met kwark van de lidl: gele vrucht (k weet niet meer hoe die heet
) en vlaaivulling van Hak: passievruchten. Was HEERLIJK! lekker fris.
De laatste taart was redelijk naar tevredenheid.
Doordat ik niet meteen de uitgerolde fondant op de taart heb kunnen doen was deze toch een beetje aan het drogen gegaan, waardoor er wat scheurtjes kwamen. Ook hier weer troubles met het strak afwerken van de zijkanten. 
bovenkant was ik van plan om de grote roos van workshop bij Eline te proberen, maar daar had ik net de tijd niet meer voor. Dus gewoon met de sierstrokenuitsteker een decoratie gemaakt.
Ben er zelf wel tevreden over, al blijven er leerpunten over..
Deze taart is gevuld met chocolademouse en vlaaivulling Aardbei.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. en verdere tips, en aandachtspunten...
alvast bedankt voor het kijken!
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!