1

Onderwerp: Nick en Simon rechtop!

Wie helpt mij brainstormen?

Voor de taart van mijn dochter maak ik een taart van Nick&Simon. Ze wil graag Nick en Simon rechtop op haar taart . Nu heb ik dus op een frosty sheet de mannen besteld en op uitgehard fondant moet dat goedkomen maarrrrr......

Het podium is geen taart maar een cakedrum (die dan weer op de taart komt)! Ik heb even geen idee hoe ik de mannen (fondant + frosty) rechtop krijg op een cakedrum.

Wie heeft een idee?

2

Re: Nick en Simon rechtop!

een gaatje in je board, waar precies het stokje in kan?
Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar anderen wel denk ik.

Succes en ben benieuwd naar het resultaat.
Vind Nick en Simon zelf ook errug leuk hahaha

I may not be perfect, but i'm always me

3

Ik heb zelf wel eens een dowel in het midden van de drum geplakt.
Moet met sateprikkers ook wel lukken.
Het hoeft niet eetbaar te blijven neem ik aan?
Want dan zou ik twee gaatjes boren van de dikte van de sateprikker.
Dan een laagje fondant met twee prikkers erin latendrogen met de frostyprint erop.
Daarna de prikkers vastlijmen in je drum.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

4

Mijn vloertje van mijn podium is al gelegd ;) dus ben bang dat ik hem sloop als ik er gaatjes in ga boren. Zou je met een sateprikker gaatje kunnen maken in een drum?

5

Dat risico zou ik niet nemen.
Een drum is zo zacht dat je boor er gelijk ingaat.
Je zou nog kunnen overwegen om met de hand een gaatje te "boren" met een boortje.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

6

Hoe heb je het opgelost?
Ik heb hier hetzelfde probleem...heb een ster gemaakt in zilver, daar komt de foto van zoontje op (icingsheet) en ik wil de ster op de cakedrum rechtop zetten...
De drum met de ster is de topper van de taart en wordt bewaard.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

7

Een blokje fondant met de vlakke kant naar voren op je gedecoreede drum plakken en daar de 2D kerels tegenaan plakken?

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

8

Thnx voor nog meer reacties :) Ik heb het nog niet opgelost, ben er nog steeds niet helemaal uit.

Gisteren heb ik de heren uitgeknipt en fondant op maat gesneden en dat staat nu uit te harden. Ben wel vergeten om tylose erdoor te doen (STOM) maar omdat ik tijd genoeg heb, hoop ik dat de fondant zelf uithard. Of kan ik dat sowieso vergeten?

Ik ga het eerst proberen met iets erachter en anders toch gaatjes maken zodat ik ze in de taart kan prikken. Mmm, blijft moeilijk :)

Succes met Nick en Simon, geluk hoef je geen zuid Afrika dingen bij te maken hihihih.
Ben benieuwd hoe de taart wordt.

10 Laatst bewerkt door Bianca1969 (19-05-2013 20:38)

Hallo Bonz....ik ben ondertussen ook verder gegaan.

Ik heb een dikkere plak fondant uitgerold (ca.0,5cm) en daar de ster uitgesneden (ik heb een nieuwe ster gemaakt, omdat ddie van gisteren me toch te dun leek). Onder in de 2 punten waar hij op komt te staan heb ik cocktailprikkers gestoken en vervolgens heb ik het in de oven op 40gr (de mijne heeft geen 50gr-stand) een half uur gedaan en halverwege de ster een keer omgedraaid.

Toen hij afgekoeld was, was hij idd al behoorlijk hard. Toen heb ik de ster zilver gespoten en een tijdje laten drogen. Nu net heb ik de foto's uitgesneden en aan beide zijden geplakt.
In de drum (ik had die van mij ook al bekleed) heb ik ter hoogte waar de prikkers dadelijk in moeten gaatjes geprikt. Ik heb het even uitgeprobeerd, denk dat het zo gaat lukken. Voor de zekerheid laat ik de ster vannacht ook nog even verder uitharden.

NB: ik heb ook geen tylose gebruikt. Oven-methode werkt goed....

Ben benieuwd hoe het bij  jou verder gaat...ik zal je topic volgen.

Bianca's bakery

11

Klinkt goed!

En met wat heb je gaatjes geprikt in je drum?

12

Bonz schreef:

Klinkt goed!

Ik heb een klein schaartje bij mijn taartspulletjes, met een heel scherp puntje...en daar heb ik het mee geprikt...(kan denk ik ook met een prikpen o.i.d...als het maar scherp en puntig is)
Daarna heb ik even met een cocktailprikkertje gecontroleerd of het gaatje groot genoeg was...

De drum had ik al bekleed, en die is heel gebleven....

Bianca's bakery

13

Ik zou geen gaatjes maken (denk eerlijk gezegd dat dit ook niet echt stevig is) maar een soort driehoek maken die bijna net zo hoog is als de afbeelding en een cm of 3, die op de board komt. Dan krijg je dus een T-vorm. Denk dat dit wel stabiel is. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ben niet zo goed in uitleggen  :o

14

Ga ik ook proberen denk ik !  :Y

15

De methode die ik hierboven beschrijf heb ik o.a. gebruikt bij een silhouet van een dansend paar in 70's stijl van zo'n 20cm hoog, met twee keer twee kleine voeten als basis. Achter de voeten had ik blokjes fondant gemaakt in driehoek vorm: hoek van 90 graden op het fondant/tegen de afbeelding en de andere zijde loopt dan dus schuin. Voor de stabiliteit.

Voorwaarde is wel dat het fondant achter de afbeelding echt goed droog en hard is. Enige 'nadeel': je taart heeft zo natuurlijk een achterkant ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

16

Bianca1969 schreef:
Bonz schreef:

Klinkt goed!

Ik heb een klein schaartje bij mijn taartspulletjes, met een heel scherp puntje...en daar heb ik het mee geprikt...(kan denk ik ook met een prikpen o.i.d...als het maar scherp en puntig is)
Daarna heb ik even met een cocktailprikkertje gecontroleerd of het gaatje groot genoeg was...

De drum had ik al bekleed, en die is heel gebleven....

Ik heb vanavond de ster rechtop op de drum geplaatst...de cocktailprikkers die in de ster gestoken waren dus nu in de voorgeprepareerde gaatjes gedrukt waar ik eerst icing in gedaan had. Nog een beetje extra icing bij de twee onderste punten van de ster....ging goed....hij stond al redelijk stevig, nog voor de icing droog was....heb het weggezet met voor en achter de ster een (schoon, nieuw) sponsje.....ik laat het nu goed verder drogen/uitharden....denk dat het zo helemaal goed komt....

Wat heb jij nu gedaan om het op te lossen?

Bianca's bakery