1

Onderwerp: graag hulp bij planning een persoons gebakjes

Hallo,

Ik zie hier nu al een poosje van die heerlijke een persoons gebakjes voorbij komen!
Nu wil ik deze heerlijke gebakjes ook gaan maken voor de verjaardag van mijn jongste.
Ik wil gaan voor de appeltaartjes, mon chou en kwark gebakjes.
Nu vroeg ik me af hoeveel je nodig hebt voor ongeveer 12 gebakjes.
Ik ben nog niet zo heel goed in de mon chou en de kwark dus denk dat ik voor deze keer de pakjes van dr oetker gebruik. Hoeveel zou ik er dan uit 1 pak kunnen halen?
Van de appeltaartjes heb ik zelf wel een lekker recept en die heb ik vaker gemaakt dus dat is niet zo'n probleem.

Graag jullie hulp!
alvast bedankt

2

Re: graag hulp bij planning een persoons gebakjes

had je het monchou recept nog gevonden?
staat op de website van MonChou
ik krijg de link helaas niet geplaatst

ik weet niet precies maar volgens mij haal je er wel 12 uit ...uit 1x het recept.

gr.claudia

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3 Laatst bewerkt door spidygirl (16-05-2013 20:41)

de link plaatsen lukt niet maar kan wel kopieren plakken:

komt ie:

Ingredienten

200 gram basterdsuiker
100 gram roomboter
0,5 liter slagroom
4 x MonChou 100 grams verpakking

1 pak Bastognekoeken
2 blikken aardbeien- of kersenvlaaivulling

Bereiding

Laat de MonChou op kamertemperatuur komen. Springvorm (doorsnee 26 cm) invetten met olie of boter. Het hele pak Bastognekoeken verkruimelen, eventueel met een deegroller. Boter smelten in een pannetje en de verkruimelde Bastognekoeken erdoor roeren. Met dit mengsel de bodem van de springvorm bedekken en in de koelkast koud laten worden. Mix de MonChou en de suiker door elkaar tot een luchtig mengsel. Mix in een andere kom de slagroom zonder suiker niet geheel stijf. De slagroom met een lepel door het monchoumengsel roeren en over de bodem strijken. De taart ongeveer 2 uur laten opstijven in de koelkast.

!! maar dan niet in een grote vorm , maar in de cupcakecups in de cupcake tray natuurlijk  :) !!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

Uit 1 verpakking kwarktaart gaan er ook ongeveer 12

Groetjes Petra

Echt super bedankt allebei!!

Ik had de site iid al gevonden spidygirl! super bedankt voor de tip, staan namelijk veel meer lekkere recepten op!

taartjejansen schreef:

Heb net de kwarktaartjes uitgeprobeerd. Ik haal er inderdaad iets meer als 12 uit de bodem (15 om precies te zijn), maar heb heel veel kwark over! Zijn mijn papiertjes dan zoveel kleiner of is dat normaal dat je veel kwark overhoud?

Hoeveel kan ik er ongeveer uit jou recept halen spidy girl?

7

lieke-webbie schreef:
taartjejansen schreef:

Heb net de kwarktaartjes uitgeprobeerd. Ik haal er inderdaad iets meer als 12 uit de bodem (15 om precies te zijn), maar heb heel veel kwark over! Zijn mijn papiertjes dan zoveel kleiner of is dat normaal dat je veel kwark overhoud?

Hoeveel kan ik er ongeveer uit jou recept halen spidy girl?

De kwark lekker opeten?

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

8

Zal nu te laat zijn, maar je kunt natuurlijk ook verkruimelde met boter vermengde biscuitjes gebruiken, of gewoon een heel biscuitje, of bastogne koeken, of alleen een pakje mix voor kruimelbodem. Maar gewoon als toetje is ook heel lekker. Ik stort het dan vaak in een schaal, en leg er dan wat lange vingers of iets anders wat mij lekker lijkt bovenop.