26

Re: Sugarcraft gun of Makins kleipistool?

noukie1980 schreef:
Jannet schreef:

Ik heb zowel een sugargun als een makin'Clay. Zelf vind ik echt de makin clay veel fijner... :Y 
Bij de gun moet je een knijp beweging maken. Ik heb niet zoveel kracht in mijn hand, dat knijpen gaat voor mij lastig met een gun. Ik zag op youtube een filmpje van Edna dela Cruz. Het gaat over die grote Makin'Clay (Groen, 2x groter dan een gewoon pers klei apparaat, of de sugar gun!) en zij was zeer enthousiast over dit apparaat. Ik heb er toen ook een gekocht, en inderdaad het werkt voor mij heel goed. Geen pomp/knijpbeweging maar draaien aan een hefboomje. Je kunt dit filmpje ook op de site van Edna dela Cruz vinden.

Succes en groetjes
Jannet

Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt?

Deze heb ik ook, ik vind hem fijner werken dan de sugargun, mijn handen kunnen er beter mee overweg.
Ik heb hem gekocht in een hobbywinkel in Alkmaar. Hij was wel duurder dan de sugargun.

Hier staat de tutorial; http://youtu.be/SenLtQqNxRo

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

27

Eeven een vraagje over dit ouder topic
Heb weinig kracht in mijn handen dus dan toch kiezen voor die van Makins???
Groetjes Conny

Conny schreef:

Groetjes Conny

Ik heb ook niet veel kracht in mijn beide handen door de reuma en de operatie;s aan m'n handen en polsen maar kan goed met de sugargun omgaan.
Wat wel belangrijk is vind ik dat ik de fondant goed vettig maak met crisco en dan gaat het heel goed.
Tenminste dat is mijn ervaring.

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

29

Esther mv Nick en Sanne schreef:
Conny schreef:

Groetjes Conny

Ik heb ook niet veel kracht in mijn beide handen door de reuma en de operatie;s aan m'n handen en polsen maar kan goed met de sugargun omgaan.
Wat wel belangrijk is vind ik dat ik de fondant goed vettig maak met crisco en dan gaat het heel goed.
Tenminste dat is mijn ervaring.

dank je ik heb onderstaande ervaring ook gelezen ...........zowel van Jannet als Pooh dus twijfel twijfel
Het is toch een uitgave dus wil ik goed overwegen wat voor mij fijner zou werken......
quote van Jannet
Ik heb zowel een sugargun als een makin'Clay. Zelf vind ik echt de makin clay veel fijner...   
Bij de gun moet je een knijp beweging maken. Ik heb niet zoveel kracht in mijn hand, dat knijpen gaat voor mij lastig met een gun. Ik zag op youtube een filmpje van Edna dela Cruz. Het gaat over die grote Makin'Clay (Groen, 2x groter dan een gewoon pers klei apparaat, of de sugar gun!) en zij was zeer enthousiast over dit apparaat. Ik heb er toen ook een gekocht, en inderdaad het werkt voor mij heel goed. Geen pomp/knijpbeweging maar draaien aan een hefboomje. Je kunt dit filmpje ook op de site van Edna dela Cruz vinden.

@Conny,natuurlijk moet je goed kijken wat voor jou het prettigste is.
Ik heb zojuist het filmpje zitten bekijken en voor mij zie ik alleen maar nadelen,maar nogmaals dat is mijn mening.
En je hebt zoveel mensen en zoveel meningen,dus is het gewoon heel belangrijk dat je goed nadenkt wat jij belangrijk vind.
En misschien kan je in je omgeving kijken of je misschien van iemand een sugargun mag lenen en dat je kijkt hoe het werkt.
En of het dus iets is voor jou.

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

31

ook ik heb weinig kracht in mijn handen door reuma
ik heb hier ook eens de tip gelezen van de makin
een paar jaar geleden op de taartenbeurs in Sittard gezien bij Chimena uit Florida en meteen gekocht.
nog nooit spijt van gehad
Ik kan dus echt niet knijpen, maar draaien lukt goed
ik gebruik hem niet bij elke taart maar ben er wel blij mee als ik hem nodig heb.
Vorig jaar op de TenT zag ik hem bij meerdere kramen liggen.
Ik weet niet waar je woont, maar als je in de buurt woont dan mail me maar dan kom je eens kijken

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591