1

Onderwerp: Fondant en marsepijn bewaren

HOE doen jullie dat zonder dat het uitdroogt/hard word.. ik heb bij het 1e zakje de lucht er uitgezogen door zelf met me mond snel de lucht er uit te zuigen daarna snel dicht gedraait en een 2e zakje er om en ook zo gedaan.. en daarna alles in een doek gewikkelt

2

Re: Fondant en marsepijn bewaren

de marsepein en fondant gewoon in een boterhamzakje doen, lucht eruit strijken, opening even dubbel vouwen en dan in een emmer, die luchtdicht kan worden afgesloten.
Nooit enig probleem :nooo  :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Carien schreef:

de marsepein en fondant gewoon in een boterhamzakje doen, lucht eruit strijken, opening even dubbel vouwen en dan in een emmer, die luchtdicht kan worden afgesloten.
Nooit enig probleem :nooo  :)

Dan moet ik even z'n emmer zoeken....

Goed in plastic huishoudfolie draaien, diepvrieszakje, in originele emmernof als je die niet hebt in een goed afsluitbaar doosje

5

ik gebruik de emmers waar eerst mezen-vetbollen inzaten :+

maar in principe sluit elke, beetje fatsoenlijke, plastic doos/bak goed genoeg af denk ik :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Ik gebruik  diepvries zakjes of van die ziplock zakjes. het fondant erin, zakje goed aandrukken om de fondant heen, dan het zakje dicht draaien, of dicht maken met de sluitstrips. Verder heb ik gemerkt dat de orginele zak waarin het fondant verpakt zit wanneer je een emmertje hebt het beste werkt.  Dus vaak doe ik de zakjes met fondant weer terug in de orginele zak, en dan in de emmer

Ik rol het eerst in huishoudfolie, daarna in ziplock zakje van ikea, dan in afsluitbare bak van action....nooit droge of harde fondant gehad

8

Ik draai het eerst in huishoudfolie, en daarna in een boterhamzakje.

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

9 Laatst bewerkt door sugar100 (21-05-2013 17:56)

Ik doe eerst een plastic zakje of huishoudfolie erom en dan doe ik het in een glazen pot en dat werkt perfect. Zo een met een rubberen rand en een beugel sluiting!(inmaak pot en ze zijner in alle maten)

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.