1

Onderwerp: checkerboard taart

Hallo.
Ik heb een vraag.
Bij het maken van een checkerboard taart gebruiken jullie dan gewoon cakemeel of biscuit.
Ik zie bij de filmpjes van wilton dat zij het mengsel gewoon kunnen gieten. Dat lukt mij met biscuit echt niet.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

2

Re: checkerboard taart

Ik denk dat Wilton cake gebruikt, volgens mij kennen ze bij Wilton geen biscuit  :lol:

3

Cakebeslag is toch echt dikker dan biscuitbeslag.. heb je wel eens geprobeerd cakebeslag in de CC papiertjes te gieten?

Het fijnst werkt het als je de kleuren verdeeld over spuitzakken, en dan per rand met een spuitzak invullen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Bommeltje schreef:

Cakebeslag is toch echt dikker dan biscuitbeslag.. heb je wel eens geprobeerd cakebeslag in de CC papiertjes te gieten?

Het fijnst werkt het als je de kleuren verdeeld over spuitzakken, en dan per rand met een spuitzak invullen..

Als ik gewoon zelf cakebeslag maak (4/4)dan kan ik het inderdaad niet gieten. Zo hoort cakebeslag naar mijn idee te zijn. Wanneer ik echter (heel zelden, want ik vind het niet lekker, maar mijn kinderen vinden het prima) een mix gebruik heb ik toch wel eens beslag dat je prima kunt gieten.

5

Bij het checkerboard vind ik cake sowieso mooier dan biscuit, cake blijft mooier tegen elkaar aan zitten, vind ik. Ik werk dan ook met een spuitzak. En dan is het echt niet te gieten :nooo

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik ga hem straks maken met het recept van Wilton zelf hiervoor!
Ik zal wel een foto'tje plaatsen hoe 'ie gelukt is!

Groetjes,
Marieke