1

Onderwerp: mijn aller aller aller eerste taart ooit...

ik heb me net voorgesteld en daar ook verteld dat ik nog noooooit een taart heb gebakken, geen kwarktaart, geen appeltaart, laat staan een gedecoreerde biscuit.

ik heb me vandaag dan ook voor het eerst aan een taart gewaagd en wel voor moederdag.

ik vond het heeeeeel moeilijk en ben ook zeker niet tevreden.
overal bobbels en scheurtjes en het laatste stukje kreeg ik niet plooivrij...
en toen ik het eerste hartje op de bovenkant plakte dacht ik oooow wat dom, dit had ik even moeten passen, zodat het in het midden lag, maarja...

heb mn bakkende vriendin al geappt dat ik op les wil bij haar  :lol:  :lol:  :lol:

maar des al niettemin ben ik voor een allereerste taart toch een beetje trots, je moet toch ergens beginnen  ;)

mn zoontje heeft geholpen met het maken van de biscuit, botercreme en het vullen van de taart  :)

owjah en ik bedacht me pas toen ik met een ingepakte taart in de schuur stond, dat ik nog geen foto's had  :o

http://i978.photobucket.com/albums/ae263/marieke1/taarten/20130511_211028_zpsfd84a2a4.jpg

http://i978.photobucket.com/albums/ae263/marieke1/taarten/20130511_211048_zps50e52420.jpg

2

Re: mijn aller aller aller eerste taart ooit...

daar zal moeder vast blij mee zijn.
al het begin is moeilijk,maar na een taart of 3, 4 zal het vast beter gaan. Ik ben ook nog niet zo lang bezig en het pas ondekt dat als je afsmeerd met ganache je een strakkere taart krijgt (voor mij dus)

Ik denk en kijk in "taart"

3

Ziet er een stuk strakker uit dan mijn eerste taartje, en hij zal vast ook lekker smaken!

En oma vindt de taart vast prachtig! Al is het alleen om de liefde die er in zit.

.. Want taart kan altijd!!

4

dank jullie wel  :)

ik moet inderdaad gewoon nog flink oefenen.
en misschien ook het juiste materiaal inslaan  :o ik had nu gewoon biscuitmix, botercrememix en fondant bij de AH gekocht.

maar mn vriendin stuurde al dat ze me het graag wilt leren, heb dr nu al zin in  :D

5

Is toch zeker niet slecht voor je eerste taat.Dan had je de mijne moeten zien.Daar durfde ik echt geen foto van nemen,hoor :o
En al doende leert men,ik ben ook nog niet zo lang bezig en ik koop vervolgens wat materiaal bij en zie ook dikwijls hier op de tweedehandse pagina.Daar kan je soms echte koopjes doen...
Groetjes

6

Lang niet slecht hoor voor een eerste keer.
Had je mijn eerste taart moeten zien  :o

Voor cake-pops, cake-ijsjes, cup-cakes, en taarten
www.sweettreats.jouwweb.nl

7

dank jullie  :)  ik ben al aan het neuzen naar inspiratie voor een 2de taart  :D

8

Leuke taart daar is ze zeker blij mee

9

Een goed begin toch?! Ga zo door...

Maak van/op elke dag iets moois, groetjes Mara

10

Gefeliciteerd met je eerste taart!
Weet waar je aan begint..deze hobby is heel verslavend!  :P
Lekker experimenteren en oefenen, echt..het wordt allemaal makkelijker. En steeds leuker ook!

Er is zoveel keuze aan mixen en merken fondant (zit echt veel verschil in smaak en het resultaat wat je ermee kan krijgen)
Op het forum vind je in ieder geval superveel informatie, tips en inspiratie.
Heel veel plezier en lekker blijven posten!  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

11

mmmmmm hij was heeeeerlijk!
de biscuit was lekker luchtig, de vulling niet te veel en de fondant had een lekkere dikte.

nu flink gaan oefenen, want mam wil wel een taart in september voor haar 50ste verjaardag  :D

12

Leuk geworden!!

Alle begin is moeilijk, lekker blijven oefenen, en vooral belangrijk is dat je er plezier in hebt en ze lekker smaken :thumb:

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!