1

Onderwerp: taart is te taaiachtig

hallo  wie weet hoe ik mijn  taart luchtig krijg
ik vind m zo taaiachtig als ik m eenmaal aansnij.
beetje droog  beetje zwaar ik weet nie t hoeik t precie smoet zeggen.
ik begin met  banketbakkersroom en dan deed ik tweede laag bastognecreme  dat ik eerder als  beton vind doen daarna eindigde ik met jam laag.
voor de rest is de taart mooi enz maar ikvind de binnenkant droog en te taai.

Re: taart is te taaiachtig

Je staat niet niet in de juiste rubriek. Ik heb je gemeld bij de modjes en zij plaatsen je vraag op de juiste plaats.

3

Heb ik bij mijn eerste bakpoging ook gehad dat kapsel is dus de prullenbak in gegaan, ik was toen eigenwijs en heb niet 10 minuten de mix geklopt, 2de ronde braaf langer gemixt en toen was het perfect.

Je kan ook de temperatuur in de oven te hoog hebben of te lang gebakken, ik zet de wekker op mijn telefoon echt aan, en bak met boven en onder warmte op 160 graden 45 minuten en test dan de biscuit of die gaar is, als dat niet zo is dan tel ik er steeds 5 minuten bij op maar heb dat nog niet hoeven doen.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

4

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Je vind je taart taai...

Echter omschrijf je vooral de vullingen.. en niet het kapsel zelf.
Welk gedeelte van de taart vind je taai? Dat helpt ons met het vinden van het 'probleem'

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Je biscuit tremperen wil ook wel eens helpen, en andere, wat miner vaste maar luchtigere en zachtere vullingen gebruiken?