1 Laatst bewerkt door theeleut (10-05-2013 22:39)

Onderwerp: tips voor facebook?

Ik begeef mij in de wereld van social media! Ik heb voor het eerst van m'n leven een facebookpagina gemaakt.

https://www.facebook.com/pages/Astrids- … 57?fref=ts

Het is voor mijn "bedrijf" (niet echt een bedrijf hoor, ik geef zo nu en dan een workshop, eigenlijk vooral als liefhebberij, niet zozeer om veel geld mee te verdienen) en dan schijnt het slim te zijn om een facebook pagina te hebben. Maar ik heb dus die pagina gemaakt en heb geen idee hoe dat nu verder werkt. Wat doe ik ermee?

Graag tips van doorgewinterde facebookers. Volgens mij is ongeveer iedereen dat, behalve ik!

2

Re: tips voor facebook?

Het is handiger om een aparte 'bedrijfs'pagina aan te maken. Nu ben je als persoon geregistreerd, maar als het voor je bedrijf is, kun je dat beter apart doen.
Dat doe je door naar https://www.facebook.com/pages te gaan (ingelogd en wel) en dan op de groene knop "pagina maken" te klikken.

Het meeste spreekt dan voor zich. Mensen kunnen dan jouw pagina liken, en daarmee op de hoogte blijven van alles wat jij post. Bijvoorbeeld nieuwe data, leuke voorbeelden etc.

Het heeft voor mij ook even geduurd voordat ik een fatsoenlijke bedrijfspagina had, maar het is wel handig :)

(ik ga je wel even verhuizen trouwens naar de rubriek Het WWW)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik zou idd een "bedrijfs" pagina aan maken!!.... Die is voor iedereen open om te bekijken en te liken als men dat wil.

Een voordeel van een gewone pagina is dat je ook op de pagina's van je vrienden kan schrijven!!

Kijk anders ff op de mijne. Ik ben in April begonnen
www.facebook.com/cometomykitchen

4 Laatst bewerkt door theeleut (10-05-2013 22:48)

ik heb al wel een bedrijfspagina aangemaakt en die is er ook, maar hij opent met de "hoofdpagina". Ik weet niet hoe ik dat kan aanpassen..... hoe zorg ik ervoor dat de "hoofdpagina" met astrid van kampen onzichtbaar is en hij opent op de bedrijfspagina?

Ik heb nu een goede link hierboven staan. Als je daar op klikt kom je wel op de bedrijfspagina.....
hoe krijg je vervolgens bekendheid op facebook? Hoe hebben jullie dat aangepakt?

5

twinstwins schreef:

Ik zou idd een "bedrijfs" pagina aan maken!!.... Die is voor iedereen open om te bekijken en te liken als men dat wil.

Een voordeel van een gewone pagina is dat je ook op de pagina's van je vrienden kan schrijven!!

Kijk anders ff op de mijne. Ik ben in April begonnen
www.facebook.com/cometomykitchen

hoe gaat het bij jou, komen mensen automatisch op jouw bedrijfspagina?

6

Als je helemaal rechts boven  aan klikt,  zie je dan kok een keuze in het rijtje facebook te gebruiken als met daaronder een keuze?

Ik heb apart een pagina aan gemaakt met verschillende wachtwoorden.  Je moet de mensen een beetje kriebelen door regelmatig nieuwe dingen te plaatsen en deel en like akties te houden! De mensen dus stimuleren om  je pagina te delen en liken omdat er iets te winnen valt!

7

Ik heb je pagina inmiddels geliked. Mijn vrienden op Facebook zien dat weer en zouden dan nieuwsgierig kunnen worden en ook weer jouw pagina opzoeken en liken. Verder kun je zelf je eigen facebook vrienden uitnodigen om je pagina te liken... en dan gaat het balletje vanzelf rollen  :)

8 Laatst bewerkt door theeleut (11-05-2013 18:45)

ik heb helemaal geen facbookvrienden :s, ben pas sinds gister "actief" op social media.   :) maar wat niet is kan nog komen!
In ieder geval leuk dat je me geliked hebt! (had ik tot voor heel kort ook nog nooit van gehoord!