1

Onderwerp: Kopje koffie?

Kopje koffie? Dan kan ik mijn verhaal even kwijt....

Bij de eerste mail over deze taart zat een 'mood board'. Met veel plaatjes van koffie boontjes, liggende kopjes en een foto van een mooie, strakke, ronde, bruine stapeltaart met gouden lint en een rode bloem.
De opdracht was een vierkante ( :/ ) taart met een liggend kopje waar koffie boontjes uit komen en '25'. De ontvanger zou zelf een banner maken met vlaggetjes en de naam van de jarige ( :s )
Na een tijdje kreeg ik een mail of ik het ontwerp al af had want ze was nieuwsgierig. Nu ontwerp ik meestal alleen in mijn hoofd en wordt de taart vaak anders terwijl ik bezig ben... Ik gaf aan aan een eenvoudige/strakke taart te denken met liggend kopje en koffie boontjes. (dat was toch de opdracht ;) )Ik wist nog niet precies waar/hoe ik de '25' zou doen. Als ze nog ideeën had hoorde ik het graag. Toen kreeg ik een foto van een heeeeel ander type taart. Ook erg leuk, dat wel. Met kopjes koffie, zakken met boontjes ed.
Tja, toen wist ik even niet meer welke kant ik op moest....

Bedankt voor het 'luisteren'! Hier de taart:

http://www.viataarten.nl/data/storage/attachments/ca6c27dc222488447434c791302421d6.JPG

http://www.viataarten.nl/data/storage/attachments/7aa659b0b35094f390b3977a571339a0.JPG

http://www.viataarten.nl/data/storage/attachments/2c81e363a0447a45317d202e7b7c0355.JPG

http://www.viataarten.nl/data/storage/attachments/c2eefefb4d52d8128284527f36d79c3e.JPG
vulling: chococrème, vanillecrème en aardbeienjam.

Ik ben erg blij met het resultaat. Bedankt voor het kijken!

2

Re: Kopje koffie?

Heel erg mooi gedaan :Y

Ik denk en kijk in "taart"

3

Ben benieuwd wat de ontvanger er uiteindelijk van vond.

Dank jullie wel.

Van de ontvanger (die zelf de taart niet kon ophalen) kreeg ik net een mailtje: "O wow!!! Wat mooi!!! "  :)  :)

5

Heel erg leuk gedaan   :Y

Voor cake-pops, cake-ijsjes, cup-cakes, en taarten
www.sweettreats.jouwweb.nl

6

Wat leuk! Weer een bewijs dat je met weinig decoratie ook heel leuke taarten kunt maken :D
Zit er trouwens ook iets in het zakje? Koffieboontjes, zo te zien?

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

7

viaDaniëlle schreef:

Dank jullie wel.

Van de ontvanger (die zelf de taart niet kon ophalen) kreeg ik net een mailtje: "O wow!!! Wat mooi!!! "  :)  :)

Fjoew das dan weer mazzel want mensen kunnen best moeilijk doen af en toe, maar ze heeft wel gelijk het is een mooie taart

Taart Smakelijk is de naam

Dank jullie wel :)

Miss Pebble schreef:

Wat leuk! Weer een bewijs dat je met weinig decoratie ook heel leuke taarten kunt maken :D
Zit er trouwens ook iets in het zakje? Koffieboontjes, zo te zien?

In het zakje zit alleen een stuk keukenpapier ;)

Josje78 schreef:
viaDaniëlle schreef:

Dank jullie wel.

Fjoew das dan weer mazzel want mensen kunnen best moeilijk doen af en toe, maar ze heeft wel gelijk het is een mooie taart

Inderdaad. Ik had via de mail een gevoel dat het misschien niet zo makkelijk zou kunnen gaan.
En als deze taart bevalt mag ik misschien ook hun bruidstaart maken....

10

Leuk verhaal en een mooie taart  :thumb: .

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

11

Heel mooi!

12

Heel mooi!

13

Hartstikke leuk zeg!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

14

Mooie taart zeg, Prachtige kleuren en ben vooral diep onder de indruk van je kopje, hij is net echt! Heb je daar een how-to van?

15

Wat een leuke taart.... Gewoon niet te druk, zoals dat hoort bij n kopje koffie..
Gewoon lekker van genieten...  Hoe heb je t eigenlijk kopje gemaakt??
Vindt m erg leuk!!

Het is toch altijd tijd voor taart???

16

Dank jullie wel!!

Het kopje heb ik gemaakt mbv een melkbeker.
Ik heb een lap gumpaste (niet te dun) in die melkbeker gelegd. Even passen en meten. Het moet geen rechte lap zijn omdat de beker iets taps toe loopt. (Veel maizena gebruiken :lol: ) Laten drogen in de beker. Hopen dat hij er weer uit wil :lol: . Daarna een cirkel voor de bodem er in geplakt. Niet te veel lijm anders plakt hij aan de beker. Laten drogen. Uit de beker halen en weer verder laten drogen. Daarna oortje naar wens maken. Op z'n zij laten drogen en op beker plakken.
Moet lukken! Succes.

17

Een heeeele aparte maar zeer mooie taart!
Eenvoud siert...hij had niet mooier gekunt

Een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd
Facebook: Dilek Ozel-Dogansoy / instagram : dilekozel

18

19

20

Hij is echt mooi en strak! En dat koffiekopje vind ik echt super  :thumb:

Twee prachtige knulletjes in huis; da's pas échte rijkdom!