1

Onderwerp: Echte luchtige cake...

Wie heeft hier een recept van?
Voor een taart wil iemand geen biscuit maar cake. Alleen....ik krijg mijn cake nooit luchtig en gebruik daarom altijd een pakje  :o . Lukt altijd  ;) , maar ik wil zo graag eens een echte cake bakken.
Met googelen was ik al wel zover dat je gelijke delen moet hebben. Dus bv 200 gr ei,bloem,suiker en boter. Ei+boter 10 minuten luchtig kloppen, dan 1 voor 1 de eieren erbij, dan de bloem erdoor spatelen.
Maar moet hier niet iets van vanillesuiker bij of bakpoeder? Lijkt me zo saai anders, en minder luchtig.....
Ze willen de taart ook gevuld hebben met jam en bbr.

2 Laatst bewerkt door spidygirl (07-05-2013 17:22)

Re: Echte luchtige cake...

cake is cake en idd alle ingredienten dezelfde hoeveelheid

cake is het moeilijkste produkt om te maken.
maar goed gemaakt heeft ie verder niets nodig!

vanille kan natuurlijk altijd of er een andere smaak aan toevoegen kan ook

als ie na het bakken niet luchtig is ...dan is er iets mis gegaan in de bereiding...daar moet je de lucht er in krijgen

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Ik maak altijd een 'milk and butter' sponge cake, met een recept dat mamakaat hier heeft geplaatst: zie http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=132881

Ik krijg hier altijd hele goede reacties op!

4

sam schreef:

Ik maak altijd een 'milk and butter' sponge cake, met een recept dat mamakaat hier heeft geplaatst: zie http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=132881

Ik krijg hier altijd hele goede reacties op!

Ah! Met googlenen kwam ik via een topic al te weten dat mamakaat een lekker recept had geplaatst, maar kon het recept (vreemd genoeg) nergens vinden.
Dankjewel! Ga het zeker maken :thumb:

Mag ik misschien nog wat vragen   :o  :o
Over het recept van 4x4 cake,is het nu de bedoeling dat je met zelfrijzend bakmeel bakt of gewoon met bloem.
En welke oven temperatuur kan je het beste gebruiken en hoelang mag hij in de oven.
En wat voor maat bakblik kan je het beste gebruiken als je de verhoudingen van 250 gram neemt?
Sorry voor de vragen maar heb al veel op google gekeken en daar staat steeds weer wat anders.
Dus dan kan ik het beter aan jullie ervaringsdeskundige vragen.
Het is trouwens de bedoeling hem gewoon als cake te eten.

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

6

cake maak je met gewone bloem
cake nooit hoger bakken dan 160 gr
gemiddeld gaat de cake een uur in de oven ...maar dat is dan de hoeveelheid die in zo'n kant en klaar pak gebruikt wordt van bv dr oetker.
dus is even uitzoeken hoe lang ie moet

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

spidygirl schreef:

cake maak je met gewone bloem
cake nooit hoger bakken dan 160 gr
gemiddeld gaat de cake een uur in de oven ...maar dat is dan de hoeveelheid die in zo'n kant en klaar pak gebruikt wordt van bv dr oetker.
dus is even uitzoeken hoe lang ie moet

Dank je wel voor je reactie.
Ga het gewoon uitproberen zo.

8

4x4 cake is wel erg stevig. Zelf vind ik 7up cake net iets lichter en luchtiger. Vooral als je het nog wilt vullen. Dan vind ik persoonlijk 4x4 te zwaar.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

9

Ik heb dus donderdag de cake gebakken. Ik wilde heel graag het recept van mamakaat uitproberen maar was veel te bang dat dit niet ging lukken en ik dan in tijdnood zou komen (de taart was voor vrijdag) Heb dus de 4x4 gemaakt, maar vond deze inderdaad erg zwaar. Dus toch een cake gebakken uit een pakje. Maar bakken in een rond bakblik is toch moeilijker dan in een normaal cakebakblik, vind ik. Hij was 'net aan' gaar. Ik ga dus een keer de mamakaat-cake proberen en wanneer deze niet lukt, neem ik geen opdrachten meer aan waarbij ze cake ipv biscuit willen (ik heb dit al eerder gehad....)
Ik vond de taart van cake trouwens ook niet erg makkelijk te vullen. De cake is gewoon veel te zwaar....

Mijn 4x4 was ook geen sucses,vond het niet lekker.
Heb gisteren samen met mijn dochter(9jaar) een leuke freubel gedaan met gewoon een biscuittaart  :Y