1

Onderwerp: Zou je witte chocolade kunnen gebruiken?

Ik wil chocolade soufflétjes maken als toetje. Ik maak ze altijd naar recept van Jamie Oliver maar ik zou ze nu graag wit maken ipv bruin. Zou ik de chocolade ook kunnen vervangen voor witte chocolade? Heeft iemand daar miss ervaring mee? Alvast bedankt!

2

Re: Zou je witte chocolade kunnen gebruiken?

Ik zie niet weten waarom niet!!.... Mss dat witte sjoko wat eerder weer steviger word dan bruine als het afkoelt??

3

Witte chocolade heeft een andere verhouding dan bruine dacht ik..maar je kan het toch proberen.... ;) ..niks mis mee...

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

volgens mij stolt alleen de witte minder snel dan de melk/puur door de concentratie cacao die in wit een stuk lager is (als ik het goed onthouden heb :s )

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

Bij chocolademousse zit er wel verschil tussen wit en bruin, heb het idee dat dat bij souffle ook wel zal zijn, maar als je het probeert ben ik benieuwd ;-)

6

Waarom gebruik je geen google ? Typen recept witte chocolade souffle's...en dan kijken wat eraan wordt gegeven aan recepten en opzoek naar de meest look-a-like van jamie oliver je gaat hem vergelijk met wat er anders is of je maakt dat recept..

Zo doe ik het gewoon als ik dingen wil wijzigen en je komt er vaak erg nuttige info tegen...

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7 Laatst bewerkt door manika (11-05-2013 01:44)

Oeps..1x is genoeg... O-)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

8

Witte chocola is eigenlijk geen chocola....maar ik zou gewoon een poging wagen, wie weet is het heel lekker :Y

Life is what you make of it...

9 Laatst bewerkt door vanessa1982 (11-05-2013 09:44)

Denk ook dat het wellicht anders is met verhoudingen (denk aan witte chocoladeganache).

Wellicht op zijn site, jamieoliver.com, die vraag stellen op het forum (of op z'n facebook pagina). Misschien geeft hij zelf wel antwoord ;)

10

Op internet vind ik maar 1 recept met witte chocolade, toch maar even vragen of ids uitproberen.. jullie horen het nog van me!

11

[MOVE] -> bakken & vullen

12 Laatst bewerkt door Tessa92 (12-05-2013 09:21)

Op internet staan genoeg recepten van witte chocolade souffle's. Ik zou er gewoon daar eentje van uitzoeken ;).
Wel een foto/recensie van het eindresultaat plaatsen he?  :+