Onderwerp: Fruit door botercreme?
Kan je stukjes fruit (bijv mandarijntjes) door botercreme (1:1) mengen? Ik wil hier een laag mee vullen en de tweede laag met kwarktoetje van Mona, zijn die toetjes niet te "nat" als vulling?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Fruit door botercreme?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Kan je stukjes fruit (bijv mandarijntjes) door botercreme (1:1) mengen? Ik wil hier een laag mee vullen en de tweede laag met kwarktoetje van Mona, zijn die toetjes niet te "nat" als vulling?
Je kan ook gewoon het fruit er bovenop leggen. Dan blijft de bc als je over hebt langer goed.
Ik gebruik de 1:1 botercreme sowieso nooit om mee tevullen . Door de botercrememix kan, maar nog lekkerder ( en ook simpel) door bv banketbakkersroom. Mandarijntjes uit blik verlenenzich daar prima voor, overigens
Wat ik vaak doe, is met 'sap' van fruit werken (aardbeien, frambozen...) en daarmee de botercrememix mengen (ipv water). Smaakt heerlijk en het heeft ook een mooi kleurtje!
Ik vind de 1:1 niet vies, maar vul hier niet mee. Alleen afsmeren. Ik gebruik de mix en zou de mandarijntjes er ook op leggen ipv erdoorheen. Denk dat deze anders juist te nat wordt.
Durf het ook nog niet aan om Mona toetjes als vulling te gebruiken omdat ik ook denk dat de structuur anders wordt (natter) wanneer je deze gaat smeren/spuiten
Ik gebruik regelmatig vers fruit, maar gebruik dan wel een botercreme die met een mix gemaakt is, dus nooit 1op1 botercreme (persoonlijk vind ik dat erg vies!) en leg het verse fruit er altijd bovenop. Als ik bijvoorbeeld verse aardbeitjes gebruik, geeft ik de botercreme een frise citroensmaak, vanille creme met verse mangoschijfjes is ook echt heerlijk. Ik meng het echter nooit door de creme heen, deze wordt wat mij betrft te slap en papperig en het fruit wordt teveel gepureerd.krijg je beetje het Olvarit idee van, en dat vind ik me toch een partij smerig hahahah
Het kan erin, vers of uit de diepvries of jam.
Maar je kunt het niet gebruiken om de taart mee af te smeren.
Lekker trouwen, ik heb het vd week nog gemaakt met zomerfruit uit de diepvries v AH, wel 2x zoveel poedersuiker gebruikt als boter om het vocht en zuurtje vh fruit te compenseren.
Bedankt dames! Het wordt de botercreme(mix) met mandarijntjes er op en een laagje jam.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Fruit door botercreme?