1

Onderwerp: Cupcakevragen

Hoi allemaal,

Mijn zoontje wordt zondag 7 en hij wil cupcakes uitdelen. De laatste tijd als ik cc bak en decoreer heb ik wat probleempjes.

Als ik de gedecoreerde cc bewaar in een afgesloten bewaardoos dan wordt het fondant kleverig, maar als ik ze open en bloot bewaar is het fondant niet kleverig maar wordt de cc weer droog.
Hoe los ik dit op. Ik gebruik fondant van xenos, kan het daar mee te maken hebben?

2

Re: Cupcakevragen

cc's bekleed met fondant of marsepein nooit in een afgesloten bak bewaren. Ik bewaar ze altijd in een taartdoos.
Toevallig had ik laatst cc's gebakken en er een paar over. Even een testje gedaan.....na 5 dagen waren ze nog goed  ;)
Weet niet of het met de Xenos te maken heeft, al heb ik niet zulke goede reacties gehoord de fondant/marsepein.

3

Inderdaad in een kartonnen taartdoos zijn ze het beste te bewaren.
In een plastic taartdoos kan het vocht geen kant op en zal 'neerslaan' op je fondant, waardoor het zacht en kleverig wordt.
Dat gebeurt ook met andere soorten fondant, helaas... (spreek uit ervaring)

Dat is toch een TAART waard!

4

Op zich ben ik heel tevreden met de fondant en marsepein van xenos. De fondant wordt wel sneller wat brokkelig. Maar verder prima smaak, verwerking en prijs

5

Wat ik ook wel eens doe , als ik de cc's of taart in de bewaardoos doe , suikerklontjes erbij of een stukje keukenrol dit absorbeert het vocht . suikerklontjes in een klein bakje doen ,anders wordt het zo'n klieder zooi. ;)

6

ccgirl schreef:

Wat ik ook wel eens doe , als ik de cc's of taart in de bewaardoos doe , suikerklontjes erbij of een stukje keukenrol dit absorbeert het vocht . suikerklontjes in een klein bakje doen ,anders wordt het zo'n klieder zooi. ;)

Goeie tip.

7

@ccgirl; bedankt voor de tip, anders was ik hier ook de mist ingegaan.
En dat zou zonde zijn (cc zijn voor een bruiloft)

Voor cake-pops, cake-ijsjes, cup-cakes, en taarten
www.sweettreats.jouwweb.nl

8

Kun je cupcakes ook in een pizza doos laten ontdooien :o

Ik heb cupcakes in een pizza doos ingevroren, daar ze er prachtig in pasten, en leek mij handig. Nu weet ik alleen niet of ik ze hierin ook kan laten ontdooien (of is dit erg blond O-) )

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!